اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

محوطه احمد و محمود ماهدشت تعیین حریم شد

مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز گفت: محوطه احمد و محمود ماهدشت تعیین حریم شد.

محوطه احمد و محمود ماهدشت تعیین حریم شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‎دستی و گردشگری استان البرز، احدالله شرفی اظهار داشت: تصویب طرح تعیین حریم محوطه احمد و محمود ماهدشت در شورای فنی استان انجام شده است.

وی ادامه داد: محوطه احمد و محمود در سال 1382 شناسایی شد و در بهمن سال 1390 در چهارمین همایش شورای عالی سیاست‌گذاری ثبت آثار با شماره 30685 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

شریفی افزود: طی بررسی‌های میدانی انجام شده توسط کارشناسان این اداره کل در هنگام مستندسازی پرونده ثبتی اثر و پژوهش بر روی سفال‌های به دست آمده مشخص گردید که این محوطه در قرون اولیه تا قرون میانی اسلامی محل سکونت بوده و سفال‌های به دست آمده از این محوطه مربوط به دوره سلجوقی و ایلخانی می‌باشد و تعداد فراوانی سفال‌های دوره سلجوقی بیشتر از دوره ایلخانی است.

مدیرکل میراث فرهنگی البرز گفت: با توجه به اینکه محوطه احمد و محمود در معرض توسعه شهری می‌باشد جزو اولویت‌های این اداره کل برای تعیین حریم قرار گرفت و پروژه گمانه‌زنی به منظور تعیین عرصه، حریم و لایه‎نگاری این محوطه دوره اسلامی با سرپرستی مهناز طاهری؛ مسئول مرکز باستان‎شناسی استان به انجام رسید.

شریفی گفت: پس از تعیین حریم محوطه و پژوهش‌های صورت گرفته مشخص گردید که محوطه اسلامی احمد و محمود مربوط به دوران سلجوقی و ایلخانی است طی این پروژه عرصه؛ حریم درجه یک و درجه دو اثر مشخص گردید و ضوابط حرائم با توجه به شرایط موجود محوطه لحاظ گردید و در شورای فنی استان به تصویب رسید که جهت تأیید نهایی به معاونت میراث فرهنگی کشور ارسال می‌شود.

انتهای پیام/2302/ک/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول