اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد مطرح کرد

لزوم فرهنگ‌سازی وقفیات قرآنی در جامعه

رئیس دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد گفت: اقدام به انجام وقفیات قرآنی برای مردم به صورت یک فرهنگ در نیامده است که در این زمینه باید تدابیر مناسبی اندیشیده شود.

لزوم فرهنگ‌سازی وقفیات قرآنی در جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام غلامرضا زارع‌مهرجردی ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی راهکارهای مشارکت مردم در تامین منابع مالی فعالیت‌های قرآنی؛ موقوفات، نذورات و خیرات در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد اظهار داشت: همان فضاسازی که در بحث انتخابات وجود دارد باید در بحث قرآن نیز شکل بگیرد تا یک عزم عمومی و ملی از تمام بخش‌های جامعه برای افزایش این مشارکت‌ها رخ دهد.

رئیس دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد با اشاره به جایگاه موقوفات در اسلام و در سیره بزرگان دین و ائمه معصومین(ع) گفت: در قرآن کریم آیه‌ای که صراحتا موضوع وقف را مطرح کرده باشد، وجود ندارد اما از عموم آیات می‌توان به اهمیت وقف، نذر و خیرات در نگاه قرآن پی برد.

وی با اشاره به راهکارهای ترویج فرهنگ قرآن در بین مردم ادامه داد: یکی از اقدامات مهم در این زمینه ایجاد انگیزه لازم در مردم است، چرا که اگر این انگیزه توجه به موقوفات قرآنی در جامعه به وجود آید، حرکت به سمت این وقفیات خود به خود انجام می‌شود.

رئیس دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد با بیان اینکه امروز مردم به دلیل ارتباط معنوی و قلبی با عترت اقدام به وقف بیشتری در این زمینه می‌کنند، عنوان کرد: این امر به دلیل فرهنگ‌سازی صورت گرفته در جامعه است و مردم رابطه‌ای تنگاتنگ با دستگاه اهل بیت(ع) دارند و معتقد به اثر داشتن این اقدامات نیز هستند.

وی اظهار داشت: در قرآن کریم آیه‌ای که صراحتا موضوع وقف را مطرح کرده باشد، وجود ندارد اما از عموم آیات می‌توان به اهمیت وقف، نذر و خیرات در نگاه قرآن پی برد.

انتهای پیام/70001/ک20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول