اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز:

تمام اعضای شوراها تا آخرین روز مسئولیت به انجام وظایف محوله بپردازند

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز گفت: تمام اعضای شوراها موظفند تا آخرین روز مسئولیت با تمام توان و دقت نسبت به انجام وظایف محوله بپردازند.

تمام اعضای شوراها تا آخرین روز مسئولیت به انجام وظایف محوله بپردازند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، امیر جلالی با اشاره به جایگاه مهم شوراها اظهار داشت: چون قانون اساسی کشور محل طرح موضوعات مهم و عالی مرتبه است و در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران طی اصول متعددی به امر شوراها پرداخته شده، بنابراین اهمیت این نهاد مشخص می‌شود.

وی، وظیفه شوراهای اسلامی را به دو بخش نظارتی و اجرایی تقسیم‌بندی کرد و افزود: نظارت بر حسن اجرای مصوبات، حسن جریان دعاوی، درآمد و هزینه شهرداری، بهداشت از جمله وظایف نظارتی شورای اسلامی است.

وی، انتخاب شهردار، همکاری با شورای تأمین و مسئولان شهرستان و تصویب بودجه را از جمله وظایف اجرایی شورای اسلامی شهر عنوان کرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز بیان کرد: گرچه انتخاب شهرداری مؤمن، انقلابی، ولایتمدار، متخصص و بصیر از مهم‌ترین وظایف اعضای شوراست، اما سایر وظایف محوله نباید تحت‌الشعاع این امر قرار گرفته و مغفول واقع شوند، همچنین باید پایبندی به اسلام و ولایت فقیه را منوط به تجلی آن در عملکرد و رفتار اشخاص دانستند.

جلالی با بیان اینکه مدیران نظام اسلامی باید صبر و تحمل بالایی داشته باشند، اضافه کرد: لازم است در مقابل ناملایمات و اتفاقاتی که در حوزه کاری رخ می‌دهد صبر پیشه کرده و با تدبیر و درایت لازم به حل و فصل مشکلات پرداخت.

وی با بیان اینکه رو به پایان بودن دوره مسئولیت و منفک شدن از حوزه کاری، موجب ایجاد مصونیت قضایی برای عدم تعقیب جرایم و تخلفات احتمالی نیست، عنوان کرد: تمام اعضای شوراها موظفند تا آخرین روز مسئولیت با تمام توان و دقت نسبت به انجام وظایف محوله بپردازند و دادستانی نیز با دقت مضاعفی وظیفه نظارتی را انجام می‌دهد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز خواستار توجه جدی اعضا جدید شورای اسلامی شهر نسبت به توزیع عادلانه بودجه، امکانات و خدمات در سطح شهر و غنی‌سازی مناطق جرم‌خیز از حیث تقویت امور اقتصادی و فرهنگی را گامی مهم در پیشگیری از وقوع جرم دانست.

انتهای پیام/77002/ذ/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول