اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف مازندران خبر داد

اجرای 100 محفل قرآنی در بقاع متبرکه مازندران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: بیش از یک صد محفل انس با قرآن در طول ماه مبارک رمضان در جوار بقاع متبرکه با حضور قاریان استانی، کشوری و بین‌المللی برگزار می‌شود.

اجرای 100 محفل قرآنی در بقاع متبرکه مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، حجت الاسلام ستار علیزاده مساجد را محل مدیریت و شکل‌گیری انقلاب دانست و بیان داشت: همه چیز و هر کس و با هر دیدگاهی زیر چتر با برکت قرآن کریم قرار دارد.

وی افزود: قرآن کریم در همه مسایل مادی، معنوی، اجتماعی و اقتصادی برای انسان‌ها پیام دارد و یکی از توصیه‌های قرآن به باقیات و صالحات، احسان کردن، نوع‌دوستی و انسان‌دوستی در قالب سنت حسنه و ارزشمند وقف است.

این مسئول بیان داشت: اوقاف با رویکرد جدید فرهنگی و با تمسک به قرآن و اهل بیت توانست نام و نشانی پیدا کند و وقف را گسترش دهد.

علیزاده اظهار داشت: 14 محفل انس با قرآن با تلاوت قاری مصری از چهارشنبه دوم مرداد آغاز و تا شنبه پنجم مرداد در استان ادامه می‌یابد.

این مسئول گفت: بیش از یک‌صد محفل انس با قرآن در طول ماه مبارک رمضان در جوار بقاع متبرکه با حضور قاریان استانی، کشوری و بین‌المللی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: شهرستان چالوس دارای 23 موقوفه و 70 رقبه است و برای راه‌اندازی اداره اوقاف این تعداد موقوفه بسیار اندک است و باید تلاش شود تا وقف‌های جدید را به ثبت برسانند تا اداره اوقاف در این شهرستان راه‌اندازی شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران افزود: مازندران پایگاه علویان است و پایگاه انقلاب از مساجد شروع شد و مساجد محل شکل‌گیری انقلاب بود و این اماکن هم از موقوفات است و بنابراین انقلاب مدیون وقف است.

علیزاده ادامه داد: وقف می‌تواند نیازهای اقتصادی و فرهنگی جامعه را برطرف کرده و نام و مال واقف را در طول زمان ماندگار کند.

 انتهای‌پیام/2296/ب/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول