اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت شوش:

شب‌های قدر بهترین فرصت برای رستگاری است

امام جمعه موقت شوش گفت: شب‌های قدر را مغتنم شمارید و در محافل و مجالس ویژه این مناسبت حضوری فعال و همه جانبه به هم رسانید.

شب‌های قدر بهترین فرصت برای رستگاری است

به گزارش خبرگزاری فارس از شوش، عبدالرزاق عفری ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان که با حضور جمعی از مسئولان شهری در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: این روزهای پر برکت باید برای تقرب به درگاه الهی غنیمت شمرده شوند.

وی افزود: ماه مبارک رمضان، ماه بندگی خدا باید طوری باشد که انسان‌ها دل و جان خود را غسل گیرند تا بتوانند با بینش عمیق این ماه را درک کنند و از آن برای نزدیکی به خدا استفاده کنند.

امام جمعه موقت شوش، اکرام ایتام و فقرا در این ماه مبارک را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: باید در این ماه بیش از بیش به فقرا و کسانی که مستحق کمک هستند یاری برسانیم تا در کنار بندگی بتوانیم کمکی به افراد نیازمند داشته باشیم.

وی تصریح کرد: استفاده از این ماه پر برکت باید توأم با بندگی خالصانه برای تقرب هرچه بیشتر به پروردگار باشد و این امر با دوری از زرق‌ و برق دنیا می‌تواند محقق شود.

عفری در ادامه ماه رمضان را ماه آمرزش و مغفرت، ماه جود، کرم و بخشش، ماه عبادت و بندگی، ماه صبر و استقامت، ماه ایثار و از خود گذری، ماه جهاد و تلاش، ماه رحمت و آزادی مسلمانان از آتش دوزخ عنوان کرد و گفت: ماه مبارک رمضان، ماه سازندگی و تهذیب نفس است.

وی اضافه کرد: بدین ترتیب، روزه گرفتن و امساک از خوردن و آشامیدن در طول روز و به طرف گناه و معصیت نرفتن و از حال و احوال ضعیفان خبر گرفتن و به درد و رنجشان شریک شدن، در عین حالی که انسان را از نظر شخصیتی در اوج شکوهمندی قرار می‏دهد، باعث تقربی او به خدا می‌شود.

امام جمعه موقت شوش با عرض تسلیت به‌مناسبت سالروز وفات حضرت خدیجه کبری(ص) بیان کرد: حضرت خدیجه کبری کمک‌های فراوانی به پیامبر اسلام کرد و این امر موجب استحکام و استواری بیش از پیش بنیان‌های اسلام شد.

وی با بیان اینکه حضرت خدیجه نقش بسیار مهمی در این حرکت جهانی داشت، عنوان کرد: حضرت خدیجه برای پیشبرد اهداف اسلام تمام اموال خویش را به پیامبر بخشید و همه اموال خود را برای ترویج اسلام صرف کرد و این امر باعث دوام اسلام شد.

عفری با اشاره به در پیش‌رو داشتن شب‌های قدر چنین عنوان کرد: این شب‌ها بهترین فرصت برای استغفار و دوری و توبه از گناهان است، این دقایق را مغتنم شمارید و در محافل و مجالس ویژه این مناسبت حضوری فعال و همه جانبه چون هر ساله به هم رسانید.

انتهای پیام/ 72001/س40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول