اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم:

طرح شفا در روز 21 ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم از اجرای طرح شفا با هدف شناسایی بیماران صعب‌العلاج نیازمند و یافتن حامی برای آنان در شب 21 ماه مبارک رمضان خبر داد.

طرح شفا در روز 21 ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود

عبدالله جلالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن عرض تسلیت شهادت امیرالمؤمنین (ع) و گرامیداشت شب‌های قدر با اشاره به حجم بالای کمک‌های مردمی در قم به نیازمندان اظهار کرد: مردم قم سال گذشته 14 میلیارد و 500 میلیون تومان برای کمک به اشتغال و زندگی نیازمندان کمک کردند.

وی از ایجاد اشتغال برای 3 هزار نفر از مددجویان کمیته امداد امام خمینی در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: این مددجویان متکی به خدمات کمیته امداد نیستند و با تلاش خود امرار معاش می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم بیمه زنان سرپرست خانوار را مورد توجه قرار داد و گفت: سال گذشته بابت بیمه زنان سرپرست خانوار مبلغ 2 میلیارد و 600 میلیون تومان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی توجه ویژه‌ای به مسکن مددجویان دارد، ادامه داد: این نهاد با مشارکت مردم تاکنون صدها واحد مسکونی احداث و تحویل مددجویان داده است.

جلالی اضافه کرد: کمیته امداد امام خمینی هزینه مسکن مهر مددجویان را تا زمانی که تحویل آنان می‌شود پرداخت می‌کند و هم‌اکنون 150 واحد مسکونی آماده تحویل به خانواده‌های مددجویان است.

وی تصریح کرد: خانواده‌های مددجویان با مبلغ 15 تا 20 میلیون تومان صاحبخانه می‌شوند که بخش عمده آن را خیرین پرداخت می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم حجم کمک‌های مردم را به طور میانگین در سه ماه نخست امسال ماهانه بیش از یک میلیارد تومان دانست و تصریح کرد: اگر هر نفر از مردم استان قم روزانه 200 تومان را برای کمک به نیازمندان هزینه کنند، در سال نزدیک به 24 میلیارد تومان جمع می‌شود.

وی با اشاره به برنامه کمیته امداد قم در شب شهادت امام علی (ع) اضافه کرد: هر سال در آستانه 21 ماه مبارک رمضان برنامه جذب حامی برای طرح‌های اکرام و شفا برگزار می‌شود که امسال نیز در میدان آستانه از ساعت 9 صبح تا سحر روز بعد با حضور حامیان برگزار خواهد شد.

جلالی با تبیین طرح شفا تصریح کرد: این طرح برای شناسایی بیماران صعب‌العلاج اجرا می‌شود و در این راستا 55 بیمار دیالیزی شناسایی شدند که هر ماه باید بیش از یک میلیون تومان برای انجام دیالیز بپردازند.

وی تصریح کرد: 35 بیمار پیوند کلیه، 70 نفر مبتلا به بیماری سرطان و 300 بیمار بدون امکان تحرک زیرپوشش کمیته امداد هستند که به دنبال حامی برای آنان هستیم.

انتهای پیام/78005/ز40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول