اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سه ماهه نخست سال جاری صورت گرفت

افزایش 30 درصدی درآمدهای کمیته امداد اصفهان

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اصفهان از افزایش 30 درصدی درآمدهای این نهاد در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

افزایش 30 درصدی درآمدهای کمیته امداد اصفهان

بهرام سوادکوهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: در سال گذشته مردم خیر استان اصفهان 430 میلیارد ریال به کمیته امداد امام خمینی این استان کمک کردند که حدود هفت درصد آن مربوط به شهروندان کاشانی است.

این مسئول، میزان درآمدهای مردمی کمیته امداد امام خمینی استان اصفهان در سه ماه نخست سال جاری را 95 میلیارد ریال اعلام کرد و بیان داشت: از این مبلغ 45 میلیون ریال از صدقات، 25 میلیون ریال کمک به ایتام و 15 میلیون ریال مربوط به زکات و بقیه کمک‌های مردمی بوده است.

به گفته وی، از مجموع صدقات جمع‌آوری شده از استان اصفهان در سال گذشته، 35 میلیارد ریال مربوط به زکات و 95 میلیارد ریال نیز از کمک‌های مستقیم به ایتام حاصل شده است.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی استان اصفهان در ادامه از افزایش 30 درصدی درآمدهای این کمیته در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: درآمدهای کمیته امداد امام خمینی استان اصفهان از 71 میلیارد ریال در سه ماهه نخست سال گذشته به 95 میلیارد ریال در سه ماهه نخست سال جاری افزایش یافته است.

سوادکوهی در ادامه با بیان اینکه شهرستان کاشان دومین شهر استان بعد از اصفهان است که بیشترین اعتبارات تخصیص یافته دولتی به کمیته امداد را به خود اختصاص داده یادآور شد: بر این اساس شهرستان اصفهان با 20 درصد و شهرستان کاشان با 12 درصد به ترتیب بیشترین اعتبارات دولتی اختصاص یافته به کمیته امداد در سطح استان را به خود اختصاص داده‌اند.

وی همچنین با اشاره به اینکه هفت درصد از درآمدهای کمیته امداد امام خمینی کاشان در اختیار مردم کاشان قرار داده می‌شود تصریح کرد: این شائبه که کمک‌های مردمی شهرستان کاشان به اصفهان تخصیص داده می‌شود نه تنها صحت ندارد بلکه کمیته امداد استان اصفهان از طریق صندوق‌های بزرگ صدقات در سطح مرکز استان چندین برابر کمک‌های مردمی کاشان را به کمیته امداد این منطقه و دیگر شهرستان‌های استان اختصاص می‌دهد. 

سوادکوهی، شهرستان کاشان را به لحاظ حجم کمک یکی از شهرستان‌های مطرح استان اما به لحاظ سرانه یکی از شهرستان‌های ضعیف استان اعلام و عنوان کرد: میانگین کمک هر شهروند کاشانی به کمیته امداد این استان تنها 73 هزار ریال است.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی استان اصفهان میانگین سرانه کمک هر شهروند نطنزی، اردستانی و فریدونی را به ترتیب 33 هزار تومان، 25 هزار تومان و 18 هزار تومان ذکر کرد و ابراز داشت: این در حالی است که میانگین سرانه کمک هر شهروند کاشانی با وجود خیرین فراوان و مراکز مهم و متعدد خیریه، تولیدی، صنعتی، اقتصادی و کارخانه‌های معتبر تنها حدود 7 هزار و 300 تومان است که در مقایسه با شهرهای کوچک همجوار شهرستان رقم ناچیزی محسوب می‌شود. 

وی متذکر شد: میانگین سرانه کمک‌های مردمی مرکز استان اصفهان نیز چیزی در حدود 7 هزار و 400 تومان یعنی رقمی نزدیک به آمار کاشان است اما انتظار کمیته امداد امام خمینی استان اصفهان از شهرستان کاشان به عنوان دومین شهر بزرگ استان چیزی فراتر از وضعیت کنونی است.  

این مسئول در پایان گفت: انتظار می‌رود برای افزایش سرانه کمک شهروندان کاشانی، کمیته امداد امام خمینی کاشان تلاش بیشتری برای تعامل با مراکز صنعتی کاشان برای جذب کمک‌های قابل ملاحظه داشته باشد.

انتهای پیام/2406/ن30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول