اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان بازیافت شهرداری سنندج عنوان کرد

جمع‌آوری 400 جلد قرآن قدیمی

مدیرعامل سازمان بازیافت شهرداری سنندج گفت: 400 جلد قرآن قدیمی در ایستگاه جمع آوری کاغذهای باطله جمع‌آوری شده که پس از صحافی آنها، 250 جلد از این قرآن‌ها به مساجد سطح شهر اهدا می‌شود.

جمع‌آوری 400 جلد قرآن قدیمی

عبدالله قوامی امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در سنندج پیرامون طرح جمع‌آوری کاغذهای باطله در این شهرستان اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 65 درصد کل پسماندهای سطح شهر به کارخانه بیوکمپوست انتقال داده می‌شود و این پسماند در فرایند تفکیک و بازیافت قرار می‌گیرد.

وی از راه‌اندازی نخستین ایستگاه ثابت جمع‌آوری کاغذهای باطله در شهرستان سنندج، خبر داد و گفت: انواع کتاب‌های قدیمی و مقوای باطله در این ایستگاه جمع‌آوری می‌شود و پس از بسته‌بندی برای بازیافت و تبدیل به مصنوعات دیگر به کارخانه‌های بازیافت و تولید دوباره کاغذ منتقل می‌شود.

مدیرعامل سازمان بازیافت شهرداری سنندج، مزایای این طرح را جلو گیری از آلودگی محیط زیست برای ساخت محصولات اولیه ، جلوگیری از اتلاف سرمایه‌های ملی، کاهش ورود مواد آلاینده به محیط زیست به عنوان پسماند،کاهش نیاز به مکان های دفن زباله، کاهش مصرف انرژی و ذخیره کردن آن، صرفه جویی در مصرف مواد اولیه و حفظ منابع طبیعی عنوان کرد.

مدیرعامل سازمان بازیافت شهرداری سنندج خاطرنشان کرد: 3 هزار مخزن کارتن پلاست 110 لیتری، برای جمع‌آوری کاغذهای باطله بین ادارات، سازمان‌ها و مدارس سطح شهر توزیع شده است.

قوامی با بیان اینکه این سازمان، آمادگی راه‌اندازی ایستگاه‌های دیگر جمع‌آوری کاغذ باطله در سایر نقاط شهر را دارد تصریح کرد: از نظر زیست محیطی و اقتصادی جداسازی پسماندهای کاغذی از سایر مواد زائد مهمتر است.

وی با بیان اینکه بازیافت هر تن کاغذ باعث کاهش مصرف 3 هزار لیتری آب و بیش از 4 هزار کیلووات برق می‌شود، تصریح کرد: 400 جلد قرآن قدیمی در ایستگاه جمع‌آوری شده که پس از صحافی آنها، 250 جلد از این قرآن‌ها به مساجد سطح شهر اهدا می‌شود.

قوامی افزود: علاوه بر این موارد، اصلاح الگوی مصرف و ایجاد اشتغال نیز دیگر کارکردهای اجرای این طرح خواهد بود.

قوامی در پایان ابراز امیدواری کرد با راه‌اندازی این ایستگاه‌ها و با همکاری شهروندان، ادارات و سازمان‌ها در اجرای طرح جمع‌آوری کاغذ‌های باطله، گام مؤثری در راستای صیانت از محیط زیست و سرمایه‌های ملی برداشته شود.

انتهای پیام/79012/ق30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول