اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با شب قدر صورت گرفت

اهدای کتاب به مددجویان کمیته امداد قزوین

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین از اهدای حدود 300 نسخه کتاب به مددجویان کمیته امداد امام خمینی قزوین به مناسبت بزرگداشت امام حسن مجتبی (ع) و شب قدر خبر داد.

اهدای کتاب به مددجویان کمیته امداد قزوین

محمدرضا مولایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: ماه رمضان بهترین فرصت برای کمک به نیازمندان و مستمندان است که از آن می‌توان بهترین توشه را برای آخرت برداشت.

وی بیان داشت: ماه رمضان را ماه میهمانی و پذیرایی خداوند نامیده‌اند زیرا بنا بر روایات رسیده از ائمه معصوم (ع) اوّل آن رحمت، وسط آن مغفرت و آخر آن نیز پاداش دنیوی و اخروی است.

مولایی ادامه داد: روزه یک برنامه کامل انسان‌سازی است و این امکان را به انسان می‌دهد تا نفس خود را بسازد و به خدای یگانه نزدیک شود چراکه روزه سبب می‌شود انسان نیمی از مسائلی که شاید در زندگی شخصی خود تجربه نکرده را به دست بیاورد مثل گرسنگی و خیلی از موارد دیگر.

این مسئول خاطرنشان کرد: برای اینکه اعمال این ماه را در وجود خود نهادینه کنیم باید اخلاص داشته باشیم یعنی فقط برای رضای خدا کار کنیم اگر اینگونه باشد خداوند حکمتش را بر زبان و قلب ما جاری می‌کند و موجب می‌شود آثار این ماه در وجود ما ادامه دار باشد.

مولایی تأکید کرد: یکی از با ارزش‌ترین اقداماتی که همواره در تعالیم دین اسلام مورد تأکید قرار گرفته و در ماه رمضان نیز بیشتر اهمیت دارد حمایت و دستگیری از یتیمان و افراد بی‌سرپرست است.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین افزود: اهدای کتاب توسط این اداره کل نیز در راستای کسب بهره معنوی در این ماه مبارک صورت گرفته که امیدواریم ثواب آن نصیب همه کارکنان و کتابداران این اداره شود.

وی با بیان اینکه مطالعه و کتابخوانی نه تنها مانع بروز بسیاری از آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی است، اضافه کرد: مطالعه مفید همچنین اشتیاق و انگیزه زندگی صحیح و درست را در فرد نهادینه می‌کند.

مولایی در پایان گفت: مددجویان کمیته می‌توانند به صورت رایگان تنها با پرداخت 500 تومان وجه نقد برای صدور کارت به مدت یکسال عضو کتابخانه‌های عمومی در سطح استان شوند.

انتهای پیام/2667/ق20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول