اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج:

کشک محلی مستعد برای جذب باکتری‌های مضر است

کارشناس مواد خوراکی و آشامیدنی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از آنجا که کشک تولیدی در روستاها برای خشک شدن در معرض هوای آزاد قرار می‌گیرد خطر آلوده شدن این نوع کشک به انواع میکروب‌ها بیشتر است.

کشک محلی مستعد برای جذب باکتری‌های مضر است

راضیه نجات‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با تاکید بر خواص غذایی کشک اظهار داشت: کشک منبعی از پروتئین و کلسیم است که در مناطق روستایی برای خشک کردن کشک از نور آفتاب و جریان هوای طبیعی استفاده می‌کنند.

وی افزود: خشک شدن کشک با هوای طبیعی این خطر را افزایش می‌دهد که انواع اسپورها و میکروب‌های مضر از طریق هوا و گرد و غبار موجب آلوده شدن کشک شود.

کارشناس مواد خوراکی و آشامیدنی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ادامه داد: هنگام تهیه کشک مایع از کشک خشک، اگر کشک مایع تهیه شده در درجه حرارت یخچال نگهداری نشود، محیط بسیار مناسبی برای جوانه زدن میکروب‌های خطرناکی مانند کلستریدیوم بوتولینوم خواهد بود.

وی تاکید کرد: مصرف این کشک آلوده موجب مسمومیت شدید و گاهاً مرگ می‌شود.

این کارشناس غذا و دارو توصیه کرد: مصرف کنندگان، کشک مایع پاستوریزه را در یخچال نگهداری کنند و هنگام مصرف ابتدا آن را با آب رقیق کرده، سپس به مدت 10 تا 20 دقیقه بجوشانند.

وی تاکید کرد: از آنجا که کشک تولیدی در روستاها برای خشک شدن در معرض هوای آزاد قرار می‌گیرد خطر آلوده شدن این نوع کشک به انواع میکروب‌ها بیشتر است.

انتهای پیام/82005/م20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول