اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از هفته آینده صورت می‌گیرد

اجرای طرح جمع‌آوری فروشندگان سیار مواد غذایی در شیراز

رئیس شورای بهداشت شهرستان شیراز با انتقاد از وضعیت نابسامان دست‌فروشان مواد خوراکی در این شهر از اجرای طرح تشدید جمع‌آوری و توقیف خودروهای مربوطه از هفته آینده خبر داد.

اجرای طرح جمع‌آوری فروشندگان سیار مواد غذایی در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط مومی فرمانداری شهرستان شیراز، جواد زرین‌کلاه در پایان نشست کمیته بهداشت این شهرستان با اعلام این خبر به دست‌فروشانی که با استفاده از خودرو اقدام به عرضه مواد غذایی از جمله ساندویچ، سمبوسه و میوه در سطح شیراز می‌کنند هشدار داد از هفته آینده دستگاه‌های اجرایی، انتظامی مرتبط و با هماهنگی دستگاه قضایی در این شهرستان اجازه فعالیت غیرمجاز به این‌گونه افراد را نمی‌دهند.

وی افزود: وضعیت کنونی هرگز زیبنده سومین حرم اهل‌بیت و پایتخت فرهنگی ایران اسلامی نیست و تمام دستگاه‌ها وظیفه دارند برای سر و سامان دادن به این ناهنجاری‌ها در سطح شیراز و ورودی‌های این شهر پای کار بیایند.

مواد خوراکی غیرمجاز تهدیدی علیه سلامت شهروندان

این مسئول عنوان کرد: بر اساس گزارشات و مشاهدات مختلف از سطح این شهر افرادی با تغییر کاربری وسایل نقلیه خود اقدام به فروش میوه و تره بار، غذای آماده از جمله ساندویچ، سمبوسه و... می‌کنند که هیچ‌گونه مجوزی برای فعالیت ندارند و این پدیده نابهنجار روز به روز در حال گسترش است و مشکلات عدیده بهداشتی را به همراه دارد که می‌تواند سلامت جامعه را به خطر اندازد.

رئیس شورای بهداشت شهرستان شیراز ادامه داد: فعالیت این‌گونه افراد علاوه بر آنکه موجب سد معبر، بروز ناامنی و درگیری‌های مختلف، ایجاد مزاحمت برای شهروندان و... است اکنون به یک تهدید جدی بهداشتی تبدیل شده به طوری که در صورت بروز مشکل برای شهروندان در این زمینه امکان یافتن مقصر برای مسئولان وجود ندارد.

فروشندگان کالا ملزم به پیروی از قانون اصناف هستند

زرین‌کلاه در بخش دیگری از سخنان خود همچنین به نگرانی‌های اصناف در این زمینه اشاره کرد و گفت: هر فردی که قصد دارد به فروش کالا بپردازد، باید از قانون اصناف پیروی کند و اجازه نمی‌دهیم افراد با دور زدن قانون و فرصت‌طلبی امنیت روانی و بهداشتی مردم و حقوق به حق اصناف را تهدید کنند.

فرماندار شیراز همچنین به نیازهای مردم در زمینه‌های مختلف اشاره و بیان داشت: مجموعه شهر باید بتواند خدمات مورد نیاز مردم را فراهم کند و اگر می‌بینیم دست‌فروشان مواد غذایی و میوه و تر بار در برخی از نقاط شهر با استقبال مردم روبه‌رو می‌شوند باید به دنبال شناسایی مشکل و حل آن باشیم که در این راه عملکرد بهتر اصناف می‌تواند تاثیر بسیاری در حل این‌گونه مشکلات داشته باشد.

وی همچنین با برشمردن مصوبات اخیر شورای بهداشت این شهرستان اضافه کرد: بر اساس تصمیم‌گیری‌های صورت گرفته، شهرداری شیراز موظف شد با نصب بنرهای اطلاع‌رسانی در سطح شهر و نقاطی که با مشکل سد معبر وانت‌ها و وسایل نقلیه دست‌فروش مواد غذایی دست به گریبان هستند نسبت به تصمیم شورای بهداشت برای جمع‌آوری این افراد اقدام کند.

زرین‌کلاه ادامه داد: ارسال پیامک به صورت گسترده برای شهروندان با هدف جلوگیری از خرید از دست‌فروشان مواد غذایی و همچنین اخطار به آنان در مورد توقیف خودرو آنان از دیگر برنامه‌های اطلاع‌رسانی شورای بهداشت این شهرستان است.

خودرو فروشندگان غیرمجاز مواد غذایی توقیف می‌شود

این مسئول افزود: از هفته آینده 9 تیم متشکل از نیروی انتظامی، پلیس راهور شیراز، شهرداری شیراز و مرکز بهداشت این شهرستان به همراه جرثقیل در سطح شهر اقدام به جمع‌آوری دست‌فروشان مواد غذایی و توقیف خودروی آنان می‌کنند.

فرماندار شیراز با تقدیر از حمایت دستگاه قضایی از این طرح اضافه کرد: دستگاه قضایی نیز با تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به حمایت از طرح جمع‌آوری دست‌فروشان مواد غذایی و میوه و تر بار آماده است و از این پس برای توقیف خودروهای سد معبر کننده و اعلام جرم علیه دست‌فروشان منع قانونی نداریم.

زرین‌کلاه همچنین خطاب به سازمان صنعت، معدن و تجارت، مجمع امور صنفی، اتحادیه‌های میوه‌فروشان و اغذیه‌فروشان اذعان داشت: در ادامه این طرح دستگاه‌های ناظر باید ضمن افزایش نظارت خود نسبت به ارائه خدمات به مردم اقدام کنند تا در نیازهای شهروندان خلا ایجاد نشود.

رئیس ستاد تنظیم بازار شهرستان شیراز در پایان از این گروه از افراد خواست قانون را سرلوحه کارهای خود قرار دهند و با مراجعه به اتحادیه‌ها و یا سازمان میادین و مشاغل شهرداری شیراز با طی کردن مسیر قانونی و تهیه و در اختیار گرفتن مکان مجاز و بهداشتی با اخذ جواز کسب نسبت به ادامه فعالیت خود اقدام و دستگاه‌های مربوطه نیز در مورد سازماندهی و همکاری‌های لازم در چارچوب قانون تسریع کنند.

انتهای پیام/‌2448/ن/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول