اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

19 مرداد انجام می‌شود

پیاده‌روی بزرگ به مناسبت سالروز تاسیس خراسان شمالی

فرماندار بجنورد از برگزاری پیاده‌روی بزرگ خانوادگی به مناسبت سالروز تاسیس خراسان شمالی در 19 مرداد خبر داد.

پیاده‌روی بزرگ به مناسبت سالروز تاسیس خراسان شمالی

سیدمحمد پاکمهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: این پیاده‌روی به مقصد بوستان ملی بش قارداش انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این برنامه یک روز بعد از عید فطر برگزار خواهد شد، گفت: تاکنون نشست‌های هماهنگی برای برگزاری هر چه بهتر این پیاده‌روی در فرمانداری برگزار شده است.

پاکمهر بزرگداشت این روز با اجرای برنامه‌های مختلف را مورد اشاره قرار داده و از عموم مردم دعوت کرد تا در این برنامه‌ها شرکت کنند.

خراسان شمالی با برگزاری نهمین سالگرد تاسیس، عملاً وارد دهمین بهار عمر خود خواهد شد و این مهم همزمان با آغاز به کار دولت یازدهم بوده که امید می‌رود تا در این دوره شاهد پیشرفت و ارتقای شاخص‌های توسعه باشد.

این استان دارای هشت شهرستان، 867 هزار نفر جمعیت و افزون بر 28 هزار کیلومتر مربع وسعت است.

لایحه تقسیم استان‌های خراسان به سه استان خراسان شمالی، رضوی و جنوبی در 29 فروردین 83 در مجلس مصوب، چهارم خرداد همان سال در شورای نگهبان تایید و سرانجام در 19 مرداد 9 سال قبل، با معرفی نخستین استاندار تاسیس شد.

تاکنون محسن نریمان، بهروز همتی، احمد مروج‌الشریعه، محمدحسین جهانبخش، ابوطالب شفقت و محمود احمدی‌بیغش سکانداری این استان را بر عهده داشته‌اند.

به گزارش فارس، از نکات قابل توجه در این استان این است که مروج‌الشریعه سومین استاندار خراسان شمالی 10روز پس از انتصاب هیئت دولت از این مسئولیت استعفا کرد و غلامحسین بشارتی هم چهار ماه سرپرستی استانداری را از زمان تغییر بهروز همتی تا معرفی جهانبخش عهده‌دار بود.

محمد حسین جهانبخش هم با یک هزار روز رکورددار مسئولیت استانداری خراسان شمالی طی 9 سال گذشته تاکنون بوده است.

انتهای پیام/63002/ر20/مر3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول