اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش دادگستری استان کردستان اعلام کرد

تحصیل 1100 دانشجو در مرکز علمی کاربردی دادگستری کردستان

معاون آموزش دادگستری استان کردستان گفت: در حال حاضر هزار و 100 نفر دانشجو در مرکز علمی کاربردی دادگستری استان مشغول به تحصیل هستند.

تحصیل 1100 دانشجو در مرکز علمی کاربردی دادگستری کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ولی‌الله چراغی پنج‌شنبه شب در جلسه شورای قضایی استان کردستان که با حضور وزیر دادگستری در سنندج برگزار شد اظهار کرد: بخش عمده‌ای از دانشجویان مرکز علمی کاربردی دادگستری استان کردستان را کارکنان دستگاه‌های تابعه دستگاه قضا تشکیل می‌دهند.

وی اضافه کرد: امکانات این مرکز به ویژه در بحث آموزش محدود است و متناسب با عملکرد این معاونت نیست.

چراغی خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیتی که در استان وجود دارد در بحث آموزش در دادگستری بیشتر از انتظار کار شده است.

وی با اشاره به دوره‌های آموزشی برگزار شده برای قضات استان، گفت: در 6 ماهه نخست سال 91 از حیث تعداد عنوان دوره رتبه دوم کشوری کسب کردیم و از نظر تعداد نفر ساعت نیز با 130 هزار نفر ساعت به رتبه 6 کشوری دست یافتیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان نیز در این جلسه گفت: جنبه بازدارندگی این دستگاه در بخش اجرایی آن است که 52 درصد جزای محکومیت‌ها در استان وصول شده و 32 نفر نیز روانه زندان شده‌اند.

منوچهر رستمی افزود: از مصوبات دور سوم سفرهای دولت به استان کردستان خرید ساختمان در شهرستان‌های قروه و بیجار در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل پزشکی قانونی نیز گفت: زمان معاینات بالینی و جسد در استان کاهش یافته، طوری که اکنون میانگین معاینات بالینی 55 دقیقه است.

غلامرضا همایون‌پور افزود: در سفرهای دولت مصوباتی مرتبط با پزشکی قانونی به تصویب رسید که احداث ساختمان در سقز و مریوان به اتمام رسیده و در مرحله تجهیز قرار دارند.

وی تصریح کرد: ساختمان سنندج که به معضلی برای پزشکی قانونی تبدیل شده است با پیشرفت فیزیکی 40 درصد روی زمین مانده و پیگیری‌ها بدون نتیجه بوده است.

همایون‌پور در پایان خاطرنشان کرد: تمامی آزمون‌های جذب نیز بی‌نتیجه است و با وجود ریزش نیرو هم کارها به سختی انجام می‌شود.

انتهای پیام/79001/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول