اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرستان قرچک:

تنها مصوبات راهگشا نیست / قرچک در حوزه‌های آب، بهداشت و حمل و نقل محروم است

امام جمعه شهرستان قرچک تاکید ویژه کرد: در دولت‌های نهم و دهم مصوبات بسیاری داشتیم اما تا آب سد ماملو به منطقه نیاید مشکل آب داریم.

تنها مصوبات راهگشا نیست / قرچک در حوزه‌های آب، بهداشت و حمل و نقل محروم است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین حجت‌الله اسماعیلی در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان قرچک پس از دعوت همگان به تقوی الهی گفت: امیدواریم خداوند رحمان در این لحظات نورانی قدم‌های ما را در راه ابراز انزجار از دشمنان قبول فرماید و خداوند رحمان قلب ما را به نور هدایت منور گرداند و همه مورد توجه عنایت حضرت ولی‌عصر (عج) باشیم.

عذرخواهی به جهت گناهان باید با صادقانه و تمام وجود باشد

امام جمعه شهرستان قرچک ادامه داد: یکی از وظایف موثر و مفید ما در این ایام توجه به روزهای پر قیمتی است که از این ماه باقی مانده و باید از تک تک این لحظات بهره‌مند باشیم. امام زین العابدین (ع) پیرامون رمضان می‌فرمایند «خدا کند ما در ماه رمضان و در شب‌های قدر با پشیمانی قطعی از گذشته و با زبان عذرخواهی از گذشته به درگاه الهی تمسک جسته باشیم». عذرخواهی صادقانه باید با تمام وجود باشد و خداوند نیز شب‌هایی را به ما هدیه داده تا بتوانیم با توفیق بزرگ‌اش خود را تطهیر کنیم.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قرچک، افزود: در شب‌های رمضان نماز شب و دعاهای سحر می‌توانند واسطه نزدیکی بیشتر ما با درگاه الهی باشند و اگر کسی در شب‌های قدر نتوانسته خود را نزدیک کند و تمسک بجوید از این شب‌ها و روزهای باقی مانده استفاده نماید. کریم‌ترین همنشین از میان اوقات، ماه رمضان است و همه باید قدردان این نعمت الهی باشند. همه قدرت‌ها در مقابل قدرت خدا چیزی نیست و همه تکیه‌گاه‌ها و امید‌ها به‌جز او هیچ و پوچ است. هر ولایت و امیدی غیر از خدا به مانند خانه عنکبوت است که بسیار سست و بی‌ارزش است.

ماه رمضان ماه شناخت حقیقت قرآن است/شیعیان برترین‌های عالم هستند

امام جمعه شهرستان قرچک تاکید کرد: این ماه ماه امید به رحمت خداست و امام صادق (ع) می فرمایند: "کسی که توبه واقعی کند به مانند این است که اصلاً گناهی نکرده است". ماه رمضان ماه شناخت حقیقت قرآن است و باید در این ماه برکات حمایت از ولایت را ببینیم و حس کنیم. بزرگترین برکت ولایت امیر المومنین بصیرت در دینداری است و اگر امروز شیعیان در عالم موفق هستند به این دلیل است که شیعیان و پیروان امیرالمومنین(ع) برترین‌های عالم هستند. امیرالمومنین علی (ع) در خطبه 56 نهج البلاغه می‌فرمایند «اگر پدر و پسر و برادران و بستگانمان در مقابل ما بایستند آنها را از مسیر راه حق بر خواهیم داشت و عواطف مانع دفاع از اسلام و تسلیم نخواهد بود.»

حجت‌الاسلام والمسلمین حجت‌الله اسماعیلی در خطبه دوم نماز جمعه شهرستان قرچک پس از دعوت مجدد همگان به تقوی الهی گفت: تمام عبادات برای خشنودی الهی و جلوگیری از برتری هواهای نفسانی بر قلوب ماست. مردم در مقابل قران یا تدبر ندارند یا اصلاً قرآن به دل‌های آنها نفوذ نمی‌کند.

برترین دینداری شناخت حقیقت قرآن و پذیرش ولایت ائمه است

وی پیرامون دینداری صحیح گفت: دینداری تنها نماز خواندن نیست و به معنای واقعی شناخت حقیقت قرآن است که برترینش پذیرش ولایت ائمه است. دین اسلام دین مفیدی است و دشمنان برنامه‌های متعددی برای مقابله با این اندیشه‌ها دارند. باید قبول کنیم اندیشه‌های پیامبر اسلام (ص) و امیر مومنان علی (ع) اندیشه‌های جهانی شده است.

امام جمعه قرچک گفت: مقام معظم رهبری درباره تغییر و تحولات سیستم مدیریتی جامعه می‌فرمایند «یکی از موانع پیشرفت و سعادت جامعه این است که ملاک‌های ارزشی ما خویشاوندی و دوستی ما باشد.»

حمایت‌ها و دعاهای مردم ما ریشه رژیم صهیونیستی را خشکانده است

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قرچک ادامه داد: در آغاز قرن نوزدهم انگلستان به همراه فرانسه برای یهودیان بدنبال تشکیل یک دولت واحد بودند و آنها را به اراضی فلسطین فرستادند. برای هر یهودی 150 هزار دلار هزینه کردند و مستقیما حمایت خویش را شامل حال یهود کردند. آمریکا نیز پس از آن حامی اصلی آنها شد.

حجت‌الاسلام اسماعیلی تاکید کرد: جهاد اسلامی فلسطین و حزب‌الله لبنان در سال‌های اولیه هجوم صهیونیست اندک اندک در مقابل آنها سر بر آورده و با آنها مقابله کردند. امروزه نیز همین حمایتها و دعاهای مردم ما پدر رژیم صهیونیستی را در آورده است و ریشه آنها را خشکانده است. روز قدس به تعبیر امام عزیز برای همه مسلمین است و مقام معظم رهبری فرمودند مبنای مهندسی معیوب خاورمیانه اسرائیل جنایت کار است.

تنها مصوبات راهگشا نیست/قرچک در حوزه های آب، بهداشت و حمل و نقل محروم است

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قرچک ضمن تشکر از نماینده شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک به جهت ایراد سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان خطاب به او و دیگر مسئولان تاکید ویژه کرد: در دولت‌های نهم و دهم مصوبات بسیاری داشتیم اما تا آب سد ماملو به منطقه نیاید مشکل آب داریم. در بخش حمل و نقل شهرستان قرچک نیز تا مترو نیاید مشکلات بسیار داریم و تنها مصوبات پی در پی راهگشا نیست، باید به مصوبات در اسرع وقت عمل بشود.

امام جمعه شهرستان قرچک در پایان مجددا تاکید کرد: در مسائل درمانی با توجه به عدم استقلال از شهرستان ورامین و عدم وجود امکانات، پزشکان و  تخت بیمارستانی در منطقه مشکلات عدیده داریم. آن طوری که شایسته مردم منطقه است به آنها توجه نمی‌شود و ما هر روز شرمنده این مردم هستیم. مردم مشکلات درمانی و اورژانسی دارند و امیدواریم با همت نمایند و دولت جدید این راه طولانی نهایتاً به سرانجام برسد. همچنین خواسته همه مردم این است که نماینده و مسئولان هر چند هفته به‌صورت مستمر پیگیر دریافت زمین مصلی قرچک باشند.

امام جمعه جوادآباد:

اصل نظام بر عهده ولی فقیه است/تعیین شکل حکومت بر اساس اصول مسلمی چون تأمین عدالت و مشارکت مردم است

امام جمعه جوادآباد در ارتباط با شکل حکومت اسلامی گفت: تعیین شکل حکومت بر اساس اصول مسلمی چون تأمین عدالت و مشارکت مردم است.

حجت‌الاسلام حسین حسینی در خطبه‌های نماز جمعه جوادآباد پس از توصیه همگان به تقوای الهی با اشاره به مراسم تنفیذ ریاست جمهوری گفت: امام راحل می‌فرماید «ولی فقیه همان ولایتی حضرت رسول اکرم (ص) در امر اداره جامعه داشت»، دارا می‌باشد و بر همه مردم لازم است که از او اطاعت کنند و باید توجه داشت که حیطه اختیارات معصومان به فقهای جامع الشرایط تفویض شده است.

امام جمعه جوادآباد اظهار داشت: تعیین شکل حکومت بر اساس اصول مسلمی چون تأمین عدالت و مشارکت مردم و حفظ نظام اسلامی و پایداری از مرزهای میهن اسلامی و حفظ جوانان مسلمان از گمراهی و جلوگیری از تبلیغات ضد اسلامی که در دوران غیبت از جمله اختیارات فقیه خواهد بود و اینکه بر مجلس و رئیس جمهور نظارت کند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه اصل نظام و ... بر عهده ولی فقیه است، گفت: با توجه به اینکه همه اصول نظام برعهده ولی فقیه است، تنفیذ رئیس یک قوه نیز به عهده معظم‌له است.

امام جمعه جوادآباد ضمن قدردانی از زحمات دولت فعلی و همه خدمتگذاران به خاطر زحمات فراوان مخصوصا در بحث خدمات در امور دینی و مذهبی تصریح کرد: امیدواریم که رئیس جمهور جدید پایبند به خط امام و رهبری باشد و آرمان‌های امام در جامعه تحقق پیدا کند و با تلاش خود ملت را روز به روز به جلو حرکت بدهند و خدمت کنند.

انتهای پیام/2462/ی40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول