اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سال 89 تاکنون صورت گرفته است

اجرای طرح مدارس مروج سلامت در 450 مدرسه کهگیلویه و بویراحمد

کارشناس مسئول سلامت نوجوانان و جوانان مدارس مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت: در مجموع از ابتدای سال 89 تاکنون براساس برنامه‌ زمان‌بندی 450 مدرسه در استان تحت پوشش طرح مدارس مروج سلامت هستند.

اجرای طرح مدارس مروج سلامت در 450 مدرسه کهگیلویه و بویراحمد

تاج‌ماه یزدان‌پناه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: نوجوانان و جوانان بخش بزرگی از جمعیت پویا و آینده‌ساز کشورها را تشکیل می‌دهد و جامعه هدف به عنوان قشر عظیم آسیب‌پذیر در سطح جامعه محسوب می‌شوند که نیازمند توجه بیشتر هستند.

کارشناس مسئول واحد سلامت نوجوانان و جوانان و مدارس مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد به برنامه‌های اجرایی این واحد در سطح استان اشاره کرد و ادامه داد: انجام معاینات پزشکی دانش‌آموزان ورود به دبستان از برنامه‌های اجرایی واحد سلامت است.

وی خاطرنشان کرد: طرح معاینات پزشکی از اول تیرماه لغایت شهریورماه ادامه دارد که در پایگاه‌های سنجش مراکز شهری و روستایی اجرا می‌شود، لازم به ذکر است این طرح اجباری بوده و تکمیل شناسنامه سلامت از برنامه‌های اولویت‌دار معاینات پزشکی مدارس است.

یزدان‌پناه در ادامه انجام معاینات پزشکی دانش‌آموزان پایه‌های متوسط اول و دوم را از دیگر برنامه‌های اجرایی واحد سلامت مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد در مدارس عنوان کرد و اذعان داشت: این طرح از تابستان شروع و دانش‌آموزان با مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی در سطح شهرها و روستاها می‌توانند معاینات لازم را انجام دهند.

این کارشناس مسئول در مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد، مهم‌ترین برنامه اجرایی این واحد را طرح مدارس مروج سلامت عنوان کرد و بیان داشت: این طرح از سال 89 در استان اجرا شده؛ به گونه‌ای که سالانه 10 درصد به مدارس مروج سلامت اضافه می‌شود.

یزدان‌پناه، تعداد مدارس تحت پوشش طرح مروج سلامت در سال 90 ـ89 را 12 مدرسه عنوان کرد و متذکر شد: این طرح در سال دوم اجرا 200 مدرسه را تحت پوشش قرار داد و در مجموع از سال 92ـ 91 بر اساس برنامه‌ زمان‌بندی450 مدرسه در استان تاکنون در طرح مروج سلامت سهیم هستند.

وی به اهداف طرح مدارس مروج سلامت اشاره کرد و گفت: بهبود الگوهای تغذیه‌ای دانش‌آموزان، پیشگیری از رفتارهای مخاطره ‌آمیز سلامت در دانش‌آموزان، بهبود شرایط فیزیکی و بهداشت محیط مدارس از اهم اهداف این طرح است.

کارشناس مسئول واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد، دیگر اهداف طرح مدرسه مروج سلامت را دستیابی به بهترین مدل مکانیسم‌ها برای ایجاد شبکه‌های ملی و منطقه‌ای در کشورهای مدیترانه شرقی بر اساس شواهد و بهره‌گیری از تمامی نظریه‌ها و مرور تبادل اطلاعات حاصل از تجارب و موفقیت‌های به دست آمده در زمینه مروج سلامت در سطح استانی، ملی و منطقه‌ای عنوان کرد.

انتهای پیام/82011/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول