اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم همدان در مجلس اعلام کرد

10 معیار راهبردی ویژگی‌های اعضای کابینه دولت یازدهم

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت یازدهم برای انتخاب اعضای کابینه باید 10 معیار راهبردی را مد نظر داشته باشد.

10 معیار راهبردی ویژگی‌های اعضای کابینه دولت یازدهم

ابراهیم کارخانه‌ای امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، با بیان اینکه دولت یازدهم در کابینه خود باید 10 معیار راهبردی را لحاظ کند،‌ اظهار داشت: راهبرد نخست اینکه عبور از پیچ‌های خطرناک افرادی را می‌طلبد که علاوه بر شناخت کامل از راه و نقاط حادثه‌خیز آن، از تسلط کافی در مواجهه با کمین‌های دشمن برخوردار باشد.

وی در راهبرد دوم ارائه برنامه‌های پراکنده توسط وزرای پیشنهادی به مجلس، بدون هماهنگی و هم‌خوانی با اسناد بالادستی، قانون برنامه و تدوین برش‌های سالانه برنامه را از عواملی دانست که موجبات ناهمگونی در برنامه‌ریزی دولت را فراهم می‌سازد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس افزود: در راهبرد سوم اعضای کابینه باید از افرادی انتخاب شوند که ولایت‌پذیری، امانتداری، پاک دستی، ساده‌زیستی و صداقت آنها در میدان عمل به اثبات رسیده باشد که این امر بر استحکام، اعتماد و همراهی مردم با دولت می‌افزاید.

وی در راهبرد چهارم با تأکید بر اینکه اصلی‌ترین شعار رئیس‌جمهور اعتدال‌گرایی است و این مهم جلب توجه و اعتماد مردم نسبت به وی  را در پی داشته، گفت: اعتدال به معنی انتخاب راه وسط منتهی به ارزش‌های اسلامی و انقلابی است که این مهم به طور حتم به قوام جایگاه دولت در جامعه می انجامد و بر این اساس، اقتدار و محبوبیت دولت در گروی عینیت بخشیدن به این شعار در تمام سطوح است.

کارخانه‌ای در ادامه با اشاره به اینکه دردمندی در راستای رفع مشکلات قشر محروم جامعه از ویژگی‌های بارز یک مدیر مطلوب در نظام اسلامی است، در تکمیل راهبرد پنجم افزود: این ویژگی مقدم بر قدرت مدیریت و برنامه‌ریزی است و مدیری که دردمند نباشد و درد او درد مردم نباشد، توان مدیریتی‌اش نیز در خدمت به اقشار محروم جامعه به‌ کار گرفته نخواهد شد و چنین مدیری در عمل خدمتگزار اقشار مرفه در بدنه مدیریتی نظام خواهد شد.

وی در ششمین معیار یادآور شد: در معادلات پیچیده علمی و صنعتی امروز، قدرت علمی نه تنها موجبات توسعه و پیشرفت کشور را در دستیابی به مرزهای نوین دانش در عرصه رقابت‌های علمی جهانی فراهم می‌سازد بلکه منجر به افزایش قدرت سیاسی و اقتصادی کشور در دنیا می‌شود.

نماینده مردم همدان در مجلس افزود: بر این اساس تکیه بر علم و گشودن دریچه‌های نوین علمی از طریق ارتباط مستمر با مرکز تولید علم در تدوین، اجرا و نظارت بر برنامه‌ها از اصلی‌ترین راهبردهای مدیریتی است که باید در انتخاب وزرای کابینه پیشنهادی مورد توجه قرار گیرد.

وی در راهکار هفتم به شرایط موجود کشور اشاره کرد و اذعان داشت: این شرایط ایجاب می‌کند که قوی‌ترین و کارآمدترین نیروهای وفادار به انقلاب که پایبندی آنها به نظام اسلامی به اثبات رسیده و از تخصص و تجربه کافی همراه با تعهد، هوشمندی و دشمن شناسی برخوردارند برای تصدی امور به‌کار گرفته شوند.

کارخانه‌ای در ادامه امنیت ملی، مصالح ملی و وحدت ملی را ضامن منافع ملی دانست و در تشریح راهبرد هشتم افزود: این سه ویژگی به عنوان خطوط قرمز نظام باید همواره در تمام تصمیم‌گیری‌ها و اظهار نظرها، از سوی اعضای کابینه بر مصالح جناحی، حزبی، گروهی و شخصی مقدم دانسته شوند.

وی در معیار نهم ابراز داشت: اعضای کابینه باید علاوه بر قدرت مدیریت و برنامه‌ریزی، در به‌کارگیری ظرفیت‌های موجود از خلاقیت و توانمندی لازم در راستای کشف راه‌های نو برای تسریع در رفع مشکلات مردم برخوردار باشند و تا حد امکان دارای تجربیات طولانی و تخصص کافی در حوزه مأموریت خود باشند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به راهبرد دهم گفت: از آنجا که دولت یازدهم از سوی رئیس‌جمهور منتخب، دولت تدبیر و امید نامگذاری شده است، رفتار اعضای کابینه باید تبلور عینی این دو کلید واژه در راستای جلب رضایت عمومی مردم از نظام اسلامی و به منظور پیشبرد روند توسعه کشور باشد.

انتهای پیام/89019/ت40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول