اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کانون وکلای دادگستری گلستان:

دادسرا نبض کانون وکلای دادگستری است

رئیس کانون وکلای دادگستری گلستان گفت: دادسرا به عنوان نبض کانون وکلای دادگستری عمل می‎کند و هر کانون دارای دادگاه و دادسرای التزامی است.

دادسرا نبض کانون وکلای دادگستری است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رضا سلیمانی پیش از ظهر امروز در جمع کارآموزان وکالت دادگستری استان گلستان اظهار داشت: کانون وکلا یکی از قدیمی‎ترین نهادهای مدنی کشور است و این نهاد در گلستان شش الی هفت سال سابقه فعالیت دارد.

وی تصریح کرد: مردم، متخصصان و مسئولان آشنایی چندانی با وظایف و کارکرد کانون وکلا ندارند در حالی که تقویت این نهاد سهم خاصی بر رعایت حقوق مردم دارد.

ورود 105 شکایت التزامی به دادسرا طی 2 سال گذشته

رئیس کانون وکلای دادگستری گلستان افزود: در دو سال گذشته تعداد 105 پرونده و شکایت التزامی به دادسرا وارد شد که از این تعداد 93 پرونده تعیین‎تکلیف شدند و از تعداد 93 پرونده مذکور 81 رای مبنی بر عدم تعهد یا تبرئه بوده است که پس از ابلاغ به شکات 22 قرار با اعتراض شاکی مواجه و به دادگاه انتظامی ارسال شد.

به گفته سلیمانی؛ سایر قرارهای منع تعقیب با اعتراض مواجه نشده است.

وی خاطرنشان کرد: در دادگاه انتظامی تاکنون در زمینه 16 فقره، رای مقتضی صادر شده و مابقی پرونده‎ها در حال رسیدگی هستند.

عمده‎ترین فعالیت‎های اجتماعی کانون در بخش معاضدت است

رئیس کانون وکلای دادگستری گلستان با بیان اینکه عمده‎ترین فعالیت‎های اجتماعی کانون در بخش معاضدت است، یادآور شد: در راستای اعطای پروانه وکالت به اشخاص و تعیین صلاحیت‎ها نیز بیشترین فعالیت از سوی کانون صورت می‎گیرد.

سلیمانی ابراز داشت: یکی از اقدامات کانون ارائه مشاوره حقوقی در مسائل مبتلا‌به مردم است، واحد معاضدت کانون وکلا هر روز هفته در دادگستری و کانون برقرار است و برای کسانی که مراجعه به این واحدها می‎کنند مشاوره حقوقی ارائه می‎دهد.

وی گفت: یکسری از پرونده‎ها مانند مجازات به اعدام و نظایر آن باید حتماً متهم وکیل داشته باشد که امیدوارم این الزام دایره وسیع‎تر پیدا کند تا احقاق حقوق به مردم بهتر صورت بگیرد.

انتهای پیام/83001/س30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول