اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال

2 هزار و 327 دستگاه خودرو در همدان توقیف شدند

فرمانده پلیس راهور همدان گفت: امسال دو هزار و 372 دستگاه خودرو به انجام تخلفات، نداشتن بیمه شخص ثالث، ارتکاب دو تخلف و جریمه بیش از یک میلیون تومان در پارکینگ‌ها توقیف شدند.

2 هزار و 327 دستگاه خودرو در همدان توقیف شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسین طلایی بعدازظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان همدان با بیان اینکه در روز عید فطر طرح ترافیکی از ساعات 6 صبح اجرا می‌شود، اظهار داشت: تعداد 200 دستگاه اتوبوس در نقاط مختلف شهر برای تردد نمازگزاران به سمت مصلا پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد:  قسمت دوم طرح تابستانی پلیس از روز پنجشنبه 17 مرداد همزمان با سراسر کشور شروع و تا پایان تعطیلات ادامه دارد.

فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی همدان با اشاره به اینکه بخش اول مسافرت‌های تابستانی از 20 خرداد تا ماه رمضان بود، تصریح کرد: با توجه به پایان ماه رمضان بخش دوم سفرها آغاز می‌شود و برای همین منظور قسمت دوم طرح تابستانی را اجرا می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه 80 درصد کشته‌شدگان تصادفات رانندگی در چهار ماه نخست سال جاری بالای 60 سال سن داشتند، اذعان کرد: بیش از 55 درصد عابرین کشته شده در تصادفات رانندگی بالای 15 سال سن داشتند.

طلایی ابراز داشت: 70 درصد کشته‌شدگان موتورسواران جوانان زیر 30 سال هستند که 90 درصد علت فوت راکبین موتورسیکلت‌ها وارد شدن ضربه به سر آنها بوده است.

وی با اشاره اینکه 38 درصد مجروحین تصادفات راکبین موتورسیکلت‌ها هستند، بیان داشت: عابرین 29 درصد، رانندگان و سرنشینان خودروها نیز 33 درصد مجروحین تصادفات رانندگی را به خود اختصاص دادند.

فرمانده راهنمایی و رانندگی استان همدان افزود: بیشترین میزان تصادفات با 55 درصد در شهر همدان، ملایر 12 درصد و تویسرکان 9 درصد اتفاق افتاده است.

وی در ادامه به بیشترین علل وقوع تصادفات اشاره کرد و یادآور شد: 38 درصد تصادفات به علت عدم توجه به جلو، 29 درصد عدم رعایت حق تقدم و 7 درصد به خاطر عدم توانایی و کنترل وسیله نقلیه رخ داده است.

طلایی اذعان کرد: بیشترین تصادفات در بین ساعات 18 تا 20 رخ داده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه 38 رانندگانی که تصادف کردند دارای مدرک تحصیلی دیپلم و 25 درصد بالای دیپلم هستند، گفت: سن رانندگانی که تصادف کردند 18 تا 25 سال به میزان 23 درصد، 25 تا 35 سال به میزان 32 درصد و 35 تا 45 سال نیز 27 درصد بوده است.

فرمانده راهنمایی و رانندگی استان همدان افزود: 37 درصد تصادفات در معابر اصلی و بلوارها، 20 درصد در خیابان‌های فرعی و 9 درصد در تقاطع‌ها و میادین اتفاق افتاده است.

وی اضافه کرد: در طول چهار ماه نخست سال جاری تعداد دو هزار و 372 دستگاه خودرو به انجام تخلفات، نداشتن بیمه شخص ثالث، ارتکاب دو تخلف و جریمه بیش از یک میلیون تومان در پارکینگ‌ها توقیف شدند.

طلایی با اشاره به اینکه تعداد 14 هزار و 140 موتورسیکلت به علت تخلف و نداشتن کلاه ایمنی جریمه شدند، ابراز داشت: با کاهش میزان تصادفات منجر به فوت در طول چهار ماه سال جاری را داشتیم و تصادفات حادثه‌خیز هم با کاهش مواجه شدند که این نشان می‌دهد که مردم قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کردند.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 588 دستگاه خودرو که بیش از یک میلیون تومان جریمه داشتند توقیف و تعداد 61 مورد گواهینامه به علت اینکه بیش از حد مجاز تخلف کرده بودند اخذ شده است.

فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان با بیان اینکه 412 دستگاه خودرو به علت ارتکاب دو تخلف توقیف شدند، عنوان کرد: در سال جاری تاکنون مقصر 10 مورد از تصادفات سازمان‌ها بودند که 9 مورد شهرداری‌های استان و یک مورد راه و شهرسازی است که اعمال قانون شدند. 

وی با بیان اینکه با تجهیز و استفاده از خودرو تست اعتیاد به مواد مخدر و مشروبات الکلی با رانندگان مصرف‌کننده در محل برخورد شده است، گفت: رانندگی در حالت مستی و استفاده از مواد روانگردان ممنوع است.

طلایی با اشاره به اینکه حمل حیواناتی مانند سگ و میمون در داخل ماشین‌ها ممنوع است، تصریح کرد: اگر میزان رنگی بودن شیشه ماشین‌ها بیشتر از 25 درصد یعنی طوری باشد که نتوان داخل ماشین را دید این خودرو جریمه و به پارکینگ منتقل می‌شود. 

وی اضافه کرد: تعداد یک‌هزار و 587 راننده به خاطر تخلفات اعتیاد به مواد مخدر و مشروبات الکلی، شیشه‌های دودی، حمل حیوانات و ایجاد آلودگی‌های صوتی جریمه و در برخی از موارد خودرو به پارکینگ منتقل شده است.

فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی همدان با بیان اینکه قرار بود شهرداری تعداد 15 دستگاه پل عابر پیاده در سطح شهر همدان نصب کند و تاکنون انجام نشده، ابراز داشت: بازرسان نامحسوس که به صورت افتخاری فعالیت می‌کنند تا کنون دو هزار و 700 فقره تخلف رانندگی را گزارش کردند که گزارش آنها به مثابه گزارش پلیس محسوب و اعمال قانون می‌شود.

وی در ادامه به مرکز مانیتورینگ کنترل ترافیک استان اشاره کرد و اذعان داشت: تعداد 27 دستگاه دوربین در سراسر استان نصب و کنترل نامحسوس ترافیک و نقاط حادثه‌خیز استان را برعهده دارند.

طلایی افزود: از سال 86 به علت تغییر وضعیت در صدور گواهینامه‌ها روند اخذ گواهینامه پایه یک بسیار طولانی شده بود که این روند در سال جاری اصلاح و در حال حاضر متقاضیان می‌توانند برای دریافت گواهینامه پایه یک اقدام کنند.

وی ادامه داد: در قانون اصلاح شده سه نوع گواهینامه رانندگی پایه یک، پایه 2 و پایه 3 برای متقاضیان ارائه می‌شود.

فرمانده راهنمایی و رانندگی همدان در پایان گفت: در شهر همدان در حال حاضر فقط یک آموزشگاه رانندگی پایه یک وجود دارد که به زودی آموزشگاه دوم نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/89019/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول