اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی خبر داد

توقیف 9766 رأس دام قاچاق از مرزهای آذربایجان غربی

فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی گفت: 9 هزار و 766 رأس دام قاچاق در هنگام خروج از مناطق مرزی آذربایجان غربی توقیف شده است.

توقیف 9766 رأس دام قاچاق از مرزهای آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، سردار شهرام عباسی صبح امروز در جمع خبرنگاران در سالن ارومیه، اظهار داشت: در چهار ماه نخست سال‌ جاری تعداد قابل توجهی دام در هنگام خروج از مناطق مرزی آذربایجان غربی توسط مأموران مرزبانی توقیف شد، که این دام‌ها به مراجع قضایی برای ذبح تحویل داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در چهار ماه نخست سال‌ جاری 288 قبضه سلاح اعم از جنگی و شکاری کشف و ضبط شد، افزود: پنج باند فعال در زمینه قاچاق سلاح منهدم و 92 نفر متهم حمل سلاح نیز دستگیر شد، همچنین 5 هزار و 175 فقره مهمات جنگی و شکاری کشف شده است.

عباسی با اشاره به اینکه با ورود و خروج غیرمجاز اتباع بیگانه از مناطق مرزی مقابله می‌شود، گفت: یک هزار و 862 نفر تبعه خارجی هنگام عبور از منطقه ممنوعه مرزی توسط مأموران مرزبانی دستگیر شده‌اند.

وی با اظهار به اینکه در مرزهای جنوبی آذربایجان غربی با معضل ورود پیش‌‌سازه‌های مواد مخدر روبه‌رو‌ هستیم، ادامه داد: از ابتدای سال‌ جاری تاکنون یک تن و 50 کیلوگرم انواع قرص پیش‌سازه مواد مخدر هنگام ورود به کشور کشف و ضبط شد.

فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه استان ما یک هزار کیلومتر مرز مشترک با کشورهای عراق، جمهوری آذربایجان و ترکیه دارد، خاطرنشان کرد: اشراف 85 درصدی در این مناطق حکمفرما بوده و مأموران جان بر کف و سلحشور همواره از تمامیت ارضی کشور دفاع می‌کنند.

فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی به انجام اقدامات عمرانی با هدف ارتقای امنیت در مناطق مرزی اشاره کرد و بیان داشت: اعتبارات تخصیص یافته به حوزه عمران برای ارتقای امنیت و افزایش اشرافیت به طور مستمر هزینه می‌شود.

انتهای پیام/61002/ر30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول