اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شاهین‌دژ:

موضع‏‌گیری خبرنگار درباره خبر باید بر اساس حق باشد

امام جمعه شاهین‌دژ گفت: موضع‏‌گیری خبرنگار درباره خبر باید بر اساس حق باشد.

موضع‏‌گیری خبرنگار درباره خبر باید بر اساس حق باشد

حجت‌الاسلام نقی باقری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در دنیای امروز با وجود فن‌آوری‌های ارتباطی پیشرفته و متعدد در امر دست‌یابی سریع به اطلاعات خبرنگاران به عنوان مهره‌های اساسی این مهم به شمار می‌آیند که با قبول خطرهای فراوان تلاش می‌کنند به واقعیت مسأله پی ببرند و آن را به مردمان برسانند.

وی افزود: خبرنگاران رسانه‌ها با تیزهوشی و دقت، نقش واسطه بین مردم و مسئولان را ایفا می‌کنند.

باقری با بیان اینکه خبرنگاران از یک طرف درد و دل مردم را می‌شنوند و به مقامات بالا انتقال می‌دهند، خاطرنشان کرد: این قشر زحمت‌کش از سوی دیگر پاسخ‌های مسئولان را به آگاهی مردم می‌رسانند.

وی یادآور شد: نقد عملکرد خوب یا بد در رسانه‌ها از دیگر وظایف خبرنگاران است که به بالندگی نظام و نیز پاسخگو بودن مسئولان یاری می‌رساند.

باقری با اشاره به جایگاه حرفه خبرنگاری، ابراز داشت: انسان‏ها برای دست‏یابی به زندگی بهتر، فعالیت در صحنه اجتماع و پرداختن آگاهانه‏‌تر به مسئولیت‏‌های فردی و اجتماعی همواره باید از حوادث و اتفاق‏‌هایی که در دنیای اطرافشان روی می‏‌دهد باخبر باشند و مسئولیت اطلاع‌رسانی در این رابطه بر عهده خبرنگاران است که این موضوع اهمیت و جایگاه حرفه خبرنگاری را نشان می‌دهد.

وی عنوان کرد: هر خبرنگار پیش از هر چیز باید به شناسایی دقیق خبر بپردازد و با استفاده از ایده‌‏های خود یا استناد به گزارش‌‏های معتبر دیگران جریان حقیقی آن را بیان و کیفیت و آثارش را به خوبی تشریح کند.

امام جمعه شاهین‌دژ با بیان اینکه خبرنگاران باید ارزش‌ها و هنجارهای جامعه را رعایت کنند، تصریح کرد: خبرنگار کسی است که با استفاده از منابع خبری وظیفه تهیه گزارش کامل و جامع از یک واقعه را به عهده دارد.

وی افزود: هر قدر دامنه فعالیت رسانه گسترده‏‌تر باشد خبرنگاری در آن رسانه اهمیت فزون‏تری دارد.

باقری اذعان کرد: اخبار و رویدادها عامل ‌تعیین‌ کننده‌ای در نگرش‌ها، بینش‌ها و موضع‏‌گیری‏‌های کلان است بنابراین ناقلان اخبار سهم مهمی در چگونگی اتخاذ تدابیر و موضع‌‏گیری‏‌های کلان می‏‌توانند داشته باشند.

امام جمعه شاهین‌دژ تصریح کرد: اولین خبرنگار زن در دنیا پس از واقعه عاشورا حضرت زینب (س) است.

باقری به امام سجاد (ع) به عنوان اولین خبرنگار مرد در واقعه عاشورا اشاره کرد و گفت: حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) اولین سایتی که راه‌اندازی کردند، سایت شام و کوفه بود.

امام جمعه شاهین‌دژ افزود: حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) با انتشار اخبار درست و واقعی توانستند کاخ یزید و یزیدیان را به لرزه درآورند.

وی خبرنگاران را دست‌اندرکاران امر مهم و ارشادی اسلام و دین برشمرد و ابراز داشت: اولین معلم آن‌ها حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) است.

باقری خاطرنشان کرد: خبرنگاران و دست‌اندرکاران رسانه‌های جمعی حقیقتاً با اصالت زینبی و سجادی عمل می‌کنند.

وی به تأثیر بسیار بالای خبررسانی حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) در اسلام اشاره کرد و اذعان داشت: امروز این اصالت به نحو احسن توسط خبرنگاران حفظ شده است.

وی در پایان با اشاره به عملکرد خبرگزاری فارس، اظهار داشت: خبرگزاری فارس یکی از سریع‌ترین و دقیق‌ترین خبرگزاری‌ها است.

انتهای پیام/61005/ط40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول