اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شکیب‌زاده در گفت‌وگو با فارس عنوان کرد

شهدای قزوین، پیشتاز در عرصه خبرنگاری

نویسنده و مؤلف دفاع مقدس گفت: استان قزوین با تقدیم 10 شهید خبرنگار در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، یکی از استان‌های پیشتاز در عرصه اطلاع‌رسانی است.

شهدای قزوین، پیشتاز در عرصه خبرنگاری

حسن شکیب‌زاده امروز به مناسبت روز خبرنگار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به اینکه خبرنگاران استان قزوین در گذشته بیشترین فعالیت رسانه‌ای را در سطح ملی داشته‌اند، اظهار داشت: اکنون نیز فعالیت و حضور روزنامه‌نگاران این استان در رسانه‌های بومی و کشوری نقش تعیین‌کننده‌ای در اطلاع‌رسانی و آگاهی جامعه دارد.

وی با بیان اینکه خبرنگاران استان قزوین همانند قشرهای جامعه در عرصه‎های مختلف فرهنگی و اجتماعی حضور بسزایی دارند، بیان کرد: خبرنگاران ما طی دوران دفاع مقدس و پس از آن نیز با حضور در رسانه‌های مختلف توانستند با اطلاع‌رسانی مؤثر، از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع کنند.

مشاور فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با اشاره به اینکه تقدیم شهدای خبرنگار استان قزوین در دفاع مقدس بیانگر روشن این مطلب است، خاطرنشان کرد: محمدحسین محمودیان از جمله این شهدا به شمار می‌رود که در سال 57 از سوی عناصر رژیم ستم‌شاهی و در جریان پیروزی انقلاب اسلامی به شهادت رسیده است.

این پیشکسوت روزنامه‌نگاری ادامه داد: رضا طاهرخانی، طهماسب شیخ حسنی، حمیدرضا کشاورز، غلامحسین اسداللهی، ابراهیم سهیلی‌راد و محمدحسن ماخانی نیز از دیگر شهدای خبرنگار این استان هستند که در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل به شهادت رسیدند.

شکیب‌زاده یادآور شد: ابوالفضل رجبی‌ و سیدمحمود صلاحی نیز از دیگر خبرنگاران فعال استان قزوین بودند که در راه خدمت‌رسانی نمایندگان دولت در روستاهای محروم، بر اثر سقوط بالگرد، همراه با مسعود امامی، استاندار فقید این استان، دعوت حق را لبیک گفتند.

وی از فعالیت خبرنگاران در عرصه دفاع مقدس یاد کرد و متذکر شد: شهدای خبرنگار استان قزوین نمایندگان و خبرنگاران روزنامه‌های جمهوری اسلامی و اطلاعات و دو تن نیز از خبرنگاران صدا و سیمای استان قزوین بودند.

شکیب‌زاده با بیان اینکه دو تن از این شهدا جزو نخستین خبرنگاران شهید نشریات محلی قزوین بودند، اضافه کرد: این دو شهید بزرگوار در نشریه محلی کودک انقلاب که طی نخستین سال پیروزی انقلاب اسلامی در قزوین منتشر می‌شد، فعالیت داشتند.

مشاور فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین اذعان داشت: هم‌اکنون نیز در راستای حفظ دستاوردهای گران‌سنگ شهدای اهل قلم و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، جمعی از فرزندان شهدا، جانبازان و ایثارگران استان قزوین در رسانه‌های مختلف این استان در امر اطلاع‌رسانی فعالیت دارند.

انتهای پیام/77009/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول