اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم یزد در مجلس:

نظارت بر انتخابات شوراهای شهر به شورای نگهبان سپرده شود

نماینده مردم یزد در مجلس گفت: در تلاشیم تا نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا به شورای نگهبان سپرده شود.

نظارت بر انتخابات شوراهای شهر به شورای نگهبان سپرده شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدصالح جوکار ظهر امروز در همایش تجلیل از اعضای هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا اظهار داشت: نظارت بر این دوره از انتخابات شوراهای شهر و روستا به نحو مطلوب و بدون هیچ مشکلی انجام شد اما در برخی موارد مشکلاتی وجود داشت که بهتر بود کار به دست شورای نگهبان انجام می‌شد.

وی ادامه داد: تنها انتخاباتی که در سطح کشور به عهده مجلس است، نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا است که به نظر می‌رسد این کار نیز باید به شورای نگهبان سپرده شود.

نماینده مردم یزد در مجلس با اشاره به کارکرد نظارتی بر این دوره از انتخابات افزود: در پاره‌ای از موارد اطلاعات کافی از نامزدها موجود نبود و تنها اطلاعات محلی و استانی داشتیم که اگر همکاری گروه تحقیق در این زمینه نبود کار به این خوبی انجام نمی‌شد.

وی از نواقص برگزاری این دوره از انتخابات شوراهای شهر را ضعف و خلا قانونی برشمرد و تصریح کرد: نبود بانک اطلاعاتی نامزدها از مشکلاتی است که در این دوره روبرو بودیم اما برای شورای نگهبان به دلیل داشتن بانک اطلاعاتی روند نظارت بر انتخابات از این دشواری برخوردار نیست.

جوکار ادامه داد: برخی قوانین و مقررات نیاز به بازنگری دارند اما تا زمانی که در اجرا قرار نگیرند و در متن کار نباشند نواقص آن دیده نمی‌شوند.

وی بیان داشت: در مجموع انتخابات استان یزد کمترین مشکل را در مقایسه با سایر استان‌ها مشکلی نداشته و تاثیری در روند و نتیجه انتخابات نداشت.

جوکار اظهار داشت: معدود شکایاتی از سوی برخی نامزدها مطرح شد که برخی از صندوق‌ها بازشماری شدند تا شبه‌ای باقی نماند.

وی در بخشی از سخنان خود با تقدیر از عوامل اجرایی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا ادامه داد: همکاری ناظران در این دوره بسیار ستودنی بود و خروجی خوبی هم در بر داشت که برای پیشرفت اهداف انقلاب اسلامی و پاسخ به مطالبات و خدمتگذاری به نظام مقدس است.

این مقام مسئول عنوان کرد: سیر اجرایی انتخابات به صورت کامل و در سلامت برگزار شد و مردم موفق شدند با شرکت در این دوره از انتخابات حماسه سیاسی را خلق کنند و مایه آبرو و عزت انقلاب را در دنیا فراهم آورند.

وی در ادامه به تشریح تحولات منطقه و جنایات دشمنان اسلام و کشورهای مسلمان پرداخت و افزود: منشاء تمامی تحولات و درگیری‌ها در منطقه آمریکاست و هدفی جز شکست و ذلت ایران اسلامی را ندارد.

نماینده مردم یزد در مجلس با اشاره به درگیری‌های خاک سوریه و مصر افزود: دشمن از مدیریت رهبری ایران و مدیریت نبرد در سوریه رنج می‌برد و به ذلت افتاده است.

وی در ادامه عنوان کرد: اگر سوریه توانست موفق عمل کند به دلیل تدابیر رهبری ایران و مدیریت نبرد بوده اما مصر گوش شنوایی نداشت و چندان توجهی نکرد.

جوکار در بخشی از سخنان خود خواستار شکل‌گیری هرچه سریعتر کابینه و دولت جدید برای مدیریت بهتر شد و عنوان کرد: دولت و مجلس باید با همکاری و همدلی نسبت به مدیریت تحریم‌ها و اداره کشور گام بردارند.

انتهای پیام/90004/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول