اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال گذشته صورت گرفت

پرداخت بیش از یک میلیارد تومان یارانه به مراکز خصوصی توسط بهزیستی سیستان و بلوچستان

مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان گفت: سال گذشته بهزیستی سیستان و بلوچستان، یک میلیارد و 740 میلیون تومان یارانه به مراکز خصوصی نگهداری از مددجویان پرداخته است.

پرداخت بیش از یک میلیارد تومان یارانه به مراکز خصوصی توسط بهزیستی سیستان و بلوچستان

محمد‌رضا سراوانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت:‌نزدیک به 867 معلول در گروه‌های مختلف سالمند، بیماری‌های روانی و معلولان ذهنی در مراکز خصوصی استان، خدمات دریافت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان معلولان ذهنی را در سه گروه شدید، متوسط و خفیف دسته‌بندی کرد و افزود: بهزیستی مکلف است به مراکز خصوصی برای دو گروه خفیف و متوسط روزانه 110 تا 120 هزار تومان یارانه و برای دسته شدید نیز 180 هزار تومان بپردازد.

وی ادامه داد: بهزیستی در ارتباط با بچه‌های بی‌سرپرست و بدسرپرست تکلیف قانونی دارد اما دیدگاه این سازمان با کمیته امداد متفاوت است.

این مسئول اذعان داشت: کمیته امداد امام خمینی(ره) افراد یتیمی که در خانواده زندگی می‌کنند را حمایت می‌کند اما در سازمان بهزیستی موضوع متفاوت بوده و بچه‌های بی‌سرپرست و بدسرپرست حمایت می‌شوند و نزدیک به 20 سال در این سازمان مقیم و خدمات دریافت می‌کنند.

سراوانی با بیان اینکه بچه‌های بی‌سرپرست و بدسرپرست پس از دوره اقامت طولانی به خانواده‌های جایگزین منتقل می‌شوند گفت: هم‌اکنون توازن مناسبی بین افراد مراجعه کننده به بهزیستی و خانواده‌های جایگزین وجود دارد.

انتهای پیام/75004/خ20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول