اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‎دهد

حاشیه‎های خواندنی گرامیداشت روز خبرنگار در شورای شهر گرگان

مراسم گرامیداشت روز خبرنگار توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر گرگان در ساختمان شورا با حاشیه‎هایی همراه بود.

حاشیه‎های خواندنی گرامیداشت روز خبرنگار در شورای شهر گرگان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، شهرداری و شورای اسلامی شهر گرگان در سیصد و یکمین جلسه رسمی و علنی کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیست شهری شامگاه سه‌شنبه از خبرنگاران و فعالان رسانه‎ای این حوزه تجلیل کردند.

این مراسم با حاشیه‌هایی همراه بود که در زیر می‌آید: 

* با توجه به اینکه تجلیل از خبرنگاران جلسه رسمی کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیست شهری شورای اسلامی شهر گرگان محسوب می‎شود، اما بدون اینکه از نظر تعداد، اعضا به حد نصاب برسد، تشکیل شد.

* طبق نظر عبدالرضا چراغعلی، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیست شهری شورای اسلامی شهر گرگان، 100 خبرنگار و فعال رسانه‎ای شهر گرگان اعم از مطبوعات، خبرگزاری‎ها و صدا و سیما که در حوزه شورا و شهرداری فعالیت داشتند به این جلسه دعوت شدند.

* ‏‏از فروشندگان و توزیع‎کنندگان مطبوعات نیز برای تجلیل در این مراسم دعوت به عمل آمده بود.

* طبق معمول تمامی جلسات و برنامه‎ها تعداد خبرنگاران خانم بیشتر از آقایان بود.

 

 

* مراسم گرامیداشت روز خبرنگار امروز در حالی توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر گرگان برگزار شد که سومین دوره شورای اسلامی شهر گرگان روزهای پایانی عمر خود را سپری می‎کند. طبق قانون دوره جدید شوراهای اسلامی شهر و روستا یک ماه پس از آغاز به کار دولت جدید فعالیت خود را آغاز می‌کند.

* رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیست شهری شورای اسلامی شهر گرگان از خبرنگاران خواست با توجه به اینکه استان گلستان در آستانه تغییرات مدیریتی قرار دارد از مدیران فعلی درباره عملکرد سال‎های گذشته آنها به ویژه طبق وعده‎هایی که در مراسم معارفه خود داده‎اند، توضیح بخواهند. 

* چراغعلی در این جلسه اعلام کرد به منظور پاسخگویی به شهروندان و خبرنگاران در خصوص مسائل شهری ساعت 17 روز سیزدهم شهریورماه 1392 یعنی یک ماه پس از آغاز به کار چهارمین دوره شورای اسلامی شهر گرگان، به طور شخصی تریبون آزاد خارج از ساختمان شورای شهر برگزار می‎کند.

* برخی از منتخبین چهارمین دوره شورای اسلامی شهر گرگان نیز در این مراسم حضور داشتند.

* به منظور بیان دیدگاه‎ها و نظرات خبرنگاران، ریاست جلسه به مدت نیم ساعت به خبرنگاران واگذار شد.

* دو نفر از اعضای فعلی شورای اسلامی شهر گرگان سابقه مدیرمسئولی نشریات استانی و سراسری را در کارنامه خود دارند. حبیب‎الله قلیش‎لی، مدیرمسئول روزنامه سراسری اقتصاد پویاست و مصطفی سبطی نیز در گذشته مدیرمسئول هفته‌نامه گرگان امروز بود.

* قلیش‎لی در آغاز سخنان خود کابینه پیشنهادی روحانی، رئیس‎جمهور جدید، به مجلس، را انسان‎های مدیر، کارآمد و شایسته معرفی کرد و با اشاره به دفاعیات محمدجواد ظریف، وزیر پیشنهادی امور خارجه گفت: من دفاعیات سایر وزرا را گوش نکردم اما با شنیدن دفاعیات ظریف به خود بالیدم که در این سرزمین انسان‎های شایسته‎ای هم حضور دارند.

* در این جلسه رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیست شهری شورای اسلامی شهر گرگان از برگزاری مراسم روز گرگان در بیستم شهریور ماه 1392 و تجلیل از پیشکسوتان رادیو در سالروز تاسیس رادیو گرگان خبر داد.

* خبرنگاران فارس مستقر در شرق استان گلستان پیشنهاد داد تجلیل از خبرنگاران منتقد منصف در دستور کار مدیران قرار گیرد.

* محمدابراهیم کریمی، شهردار گرگان در سخنان خود از انتقادهای تند برخی از نشریات نسبت به ساخت پارک موزه دفاع مقدس در جنگل ناهارخوران انتقاد کرد و گفت: بهتر بود نشریات استان نسبت به احداث ساختمانی در داخل جنگل ناهارخوران که گاهی هم مهمان‎پذیر هست و همچنین نسبت به احداث ساختمان اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان که متصل به جنگل ناهارخوران است با همین شدت انتقاد می‎کردند. 

خانواده مرحوم محمدکاظم مداح، شاعر، نویسنده و خبرنگار فقید گرگانی، نیز در مراسم تجلیل از خبرنگاران حضور داشتند که به رسم یادبود به پاس سال‎ها تلاش وی از خانواده‎اش تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/83003/ذ40 /ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول