اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان:

دولت جدید باید به حل مشکل کم آبی بپردازد/ بار خشکسالی نباید تنها بر دوش کشاورزی نباشد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: مشکل اصلی که استان دارد کمبود آب و خشکسالی است و انتظار ما از دولت جدید این است که عدالت در توزیع آب برقرار باشد، به‌ گونه‌ای که تمام بخش‌‌ها به یک میزان مشکل کم‌ آبی را بر دوش بکشند.

دولت جدید باید به حل مشکل کم آبی بپردازد/ بار خشکسالی نباید تنها بر دوش کشاورزی نباشد

محمد نصراصفهانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان شرح وظایفی که قانون برای سازمان جهاد کشاورزی مشخص کرده، اظهار داشت: وظایفی که قانون برای وزارتخانه جهاد کشاورزی مشخص کرده تأمین غذا و امنیت غذایی و همچنین حفظ محیط زیست است که برای رسیدن به این اهداف این وزارتخانه باید بیش از 800 نوع فعالیت انجام دهد.

وی با بیان اینکه در تمام دنیا از بخش کشاورزی حمایت ویژه‌ای می‌شود، افزود: امیدواریم در دولت جدید به کشاورزی توجه بیشتری شود، زیرا این بخش نیاز به حمایت دارد و در صورت عدم حمایت قادر به ادامه کار خود نیست.

رئیس جهاد کشاورزی اصفهان تصریح کرد: در کشور ما پس از تولید، کشاورزی دچار بیشترین مشکل است که در حال حاضر به دلیل نبود کنترل کافی بر بازار، میزان ضایعات زیاد بوده و امیدواریم دولت آینده بتواند در زمینه بازاریابی و تنظیم بازار اقداماتی زیرساختی و مفید را انجام دهد.

نصراصفهانی بیان داشت: در حال حاضر از عمده مشکلات بخش کشاورزی نبود تنظیم بازار است که در برنامه‌های وزیر پیشنهادی نیز قرار دارد که امیدواریم ایشان بتوانند به آن عمل کنند و معتقد هستم که ایشان توانایی اداره این وزارتخانه را دارد، به دلیل اینکه در گذشته نیز این مراحل را تجربه کرده است و دوران خوبی را داشته‌اند.

این مسئول با بیان اینکه مشکل اصلی که استان دارد کمبود آب و خشکسالی است اضافه کرد: انتظار ما از دولت آینده این است که عدالت در توزیع آب برقرار باشد، به‌ گونه‌ای که تمام بخش‌‌ها به یک میزان مشکل کم‌ آبی را بر دوش بکشند و بار خشکسالی تنها بر دوش کشاورزی استان نباشد.

رئیس جهاد کشاورزی اصفهان افزود: باید با یک برنامه‌ریزی دقیق، اقدامات زیر ساختی در جهت افزایش راندمان آبی انجام داد تا بتوان با هر میزان آبی که داریم محصولات را به ثمر رسانده تا سطح زیر کشت کاهش نیابد که البته این کار نیاز به اعتبارات زیادی دارد، اما امکان‌پذیر است.

نصراصفهانی با بیان اینکه مشکل کمبود نهاده‌های دامی مقطعی است، اذعان داشت: مشکل کمبود نهاده‌های دامی به دلیل مسئله اختلافات ارزی که وجود دارد به وجود آمده و قابل حل است.

وی در پایان متذکر شد: در حال حاضر نهاده‌های دامی به میزان کافی در مرزهای استان وجود دارد، اما به دلیل اختلافات ارزی حمل آن به داخل کشور با مشکل مواجه شده که اگر بتوان ارز را برای این بخش تأمین کنند، این مشکل نیز حل می‌شود.

انتهای پیام/63015/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول