اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان خبر داد

ایجاد کرسی در صنعت آب و فاضلاب کشور برای سیستان و بلوچستان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان با توجه به پروژه‌های کلانی که در دست اجرا دارد، می‌تواند در صنعت آب و فاضلاب کشور کرسی داشته باشد.

ایجاد کرسی در صنعت آب و فاضلاب کشور برای سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، ابوالفضل صدارئیه پیش از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی که به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به پروژه‌های کلان و بی‌نظیری که در سیستان و بلوچستان با تلاش مهندسان و پیمانکاران بومی در حال انجام است، این استان می‌تواند در صنعت آب و فاضلاب کشور کرسی داشته باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان بیان کرد: وجود بزرگترین آب شیرین کن در کشور که هم اکنون به 21 هزار متر مکعب ارتقا یافته است و اجرای شبکه فاضلاب زهک و غیره از جمله پروژه‌های بی‌نظیری است که در سیستان و بلوچستان وجود دارد.

این مسئول ادامه داد: برای اجرای پروژه فاضلاب زهک موافقت وزارت راهبردی اخذ شده است با توجه به اینکه پروژه‌های فاضلاب بسیار هزینه بر هستند، از محل بانک توسعه اسلامی در حال پیگیری اقدامات اولیه آن هستیم.

صدرائیه اضافه کرد: در عرض 10 سال اخیر که از آغاز عملیات اجرای شبکه فاضلاب در زاهدان می‌گذرد، 120 کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب انجام شده و ادامه آن همچنان باقی مانده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در سال آبی گذشته و یا جاری، سیستان و بلوچستان خشکسال‌ترین استان کشور با 99 میلی‌متر بارندگی اعلام شد که این آمار قبل از بارندگی‌های اخیر در استان اعلام شده است.

این مسئول بیان داشت: با موج گرمایی که طی ماه‌های اخیر با آن مواجه بودیم، در سطح کشور در زمینه آب و برق با مشکل مواجه بودیم اما در این استان مدت زمان پیک مصرف را با شرایط مطلوب نسبت به سال گذشته پشت سر گذاشتیم.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب تخصیص اعتبارات در سال گذشته یادآور شد: سال گذشته بدون در نظر گرفتن اعتبارات مهر ماندگار، تنها 13 درصد از اعتبارات شرکت آب و فاضلاب استان تخصیص داده شد و با احتساب مهرماندگار این رقم به 39 درصد افزایش یافت.

صدرائیه با بیان اینکه سال‌های قبل تقریبا تمام اعتبارات تخصیص داده می‌شد، گفت: سال گذشته با روند کند اجرای پروژه‌ها رو به رو بودیم که از تمام مردم سیستان و بلوچستان عذرخواهی می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان اضافه کرد: خط انتقال آب از زابل به زاهدان که جزو مهر ماندگار است، تاکنون 33 کیلومتر آن اجرایی شده است.

این مسئول ادامه داد: در زمینه انتقال آب از دریای عمان، با همکاری مجموعه مدیران استان و نمایندگان مجلس، قدم‌های اولیه آن برداشته شده است.

وی افزود: این پروژه بر اساس یک مدل خاص که نمونه آن در استان کرمان در حال انجام است، اجرایی خواهد شد.

صدرائیه در ادامه بر تعامل شرکت آب و فاضلاب با رسانه‌ها و خبرنگاران تاکید کرد و گفت: از آنجائی که در مدیریت مصرف نیازمند اطلاع رسانی به مردم هستیم، رسانه‌ها و خبرنگاران می‌توانند در امر مدیریت صحیح مصرف یاری گر ما باشند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این استان خبرنگاران را مانند همکاران کارکنان شرکت آب و فاضلاب می‌دانیم و با تعامل بیشتر می‌توانیم در زمینه تامین آب شرب مردم موفق‌تر عمل کنیم.

انتهای پیام/75004/ب‌40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول