اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگی‌اجتماعی استانداری گیلان:

نقش سازمان‌های مردم‌نهاد در کنترل اعتیاد تأثیرگذار است

مدیرکل فرهنگی‌اجتماعی استانداری گیلان گفت: باید از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد برای پیشگیری و کنترل معضل اعتیاد در جامعه بهره گرفت.

نقش سازمان‌های مردم‌نهاد در کنترل اعتیاد تأثیرگذار است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عزیز پورعزیزی عصر امروز در جلسه کمیته تخصصی توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان با تبریک به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی اظهار کرد: امروزه سازمان‌های مردم‌نهاد و تشکل‌های مردمی ظرفیت بسیار خوبی در بخش‌های مختلف بهره‌مند هستند.

وی افزود: برای کنترل و برطرف شدن بسیاری از آسیب‌های اجتماعی می‌توان از حضور سازمان‌های مردم‌نهاد استفاده کرد.

این مسئول با بیان اینکه مسئله اعتیاد در کشور در سه بخش پیشگیری، درمان و مقابله قابل پیگیری است، تصریح کرد: باید تفکر غلط استفاده از مشروبات الکلی و مواد مخدر در زمان تفریح و برای نشاط‌آوری را در کشور حذف کرد.

وی با اشاره به اینکه تعداد زیادی از مراکز درمان اعتیاد مورد بازدید قرار گرفته‌اند، متذکر شد: ضمن بازدیدهایی که از کمپ‌ها و مراکز ترک اعتیاد در استان انجام شد به این نتیجه رسیدیم که مدیران و پرسنل فعال در این مراکز با تمام قوا درصدد ترک افراد معتاد هستند.

به گفته پورعزیزی، این افراد بدون دریافت هیچ‌گونه کمک نقدی و غیر نقدی از نهادها و ارگان‌های دولتی تمام تلاش خود را برای بهبود معتادان در استان به‌کار گرفته‌اند.

وی، مشارکت افراد خیر را مهم دانست و تصریح کرد: یقیناً با دعوت و مشارکت افراد خیر در این فعالیت‌ها و برای ایجاد چنین مراکزی بازده بهتری ایجاد می‌شود.

مدیرکل فرهنگی‌اجتماعی استانداری گیلان، ارائه خدمات معنوی در مراکز ترک اعتیاد را مطلوب ندانست و گفت: افراد معتاد از لحاظ شرایط فیزیکی و جسمی مورد توجه قرار می‌گیرند اما اقدام‌های فرهنگی در این مراکز مطلوب نیست.

وی، تقویت برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در مراکز بازپروری را نیازمند همکاری اداره‌های دولتی و سازمان‌های مردم‌نهاد دانست.

پورعزیزی، خاطرنشان کرد: اجرای برنامه‌های مذهبی و فرهنگی از جمله برپایی نماز جماعت، مراسم دعا و نیایش و حضور مبلغان مذهبی و... در این مراکز موجب سلامت روح و روان افراد معتاد می‌شود.

به گفته وی، نهادهایی مانند ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی، بسیج و سازمان‌های مردم‌نهاد و... باید با مراکز مذکور همکاری مستمری داشته باشند و با ارائه برنامه‌های مذهبی و فرهنگی کمبود معنوی حاکم بر این افراد را برطرف کنند.

مدیرکل فرهنگی‌اجتماعی استانداری گیلان، خاطرنشان کرد: امیدواریم با تعامل مناسب ارگان‌های دولتی و سازمان‌های مردم‌نهاد ضمن بازپروری و سلامت جسمی و فیزیکی افراد معتاد سلامت فرهنگی و معنوی آنها نیز حاصل شود.

انتهای پیام/2300/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول