اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس پیشگیری از اعتیاد بهزیستی گیلان:

کمک از مبلغان دینی برای ترک ‌اعتیاد معتادان/‌باید با آرامش‌ با آنها برخورد کرد

کارشناس پیشگیری از اعتیاد اداره کل بهزیستی گیلان گفت:‌ برای ترک اعتیاد معتادان، ‌از حضور مبلغان دینی برای یادآوری باورها و اعتقادات مذهبی آنها باید استفاده کرد.

کمک از مبلغان دینی برای ترک ‌اعتیاد معتادان/‌باید با آرامش‌ با آنها برخورد کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، امیر رحیمیان عصر امروز در جلسه کمیته تخصصی توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان اظهار کرد: کانون‌های ترک اعتیاد مراکز تخصصی هستند که توسط افراد تحصیل‌کرده در این رشته مدیریت می‌شوند.

وی با اشاره به تأثیر برنامه‌های فرهنگی و مذهبی بر روح و روان افراد معتاد، تصریح کرد: این افراد که در گذشت سال‌های طولانی درگیر معضل اعتیاد و ناهنجاری‌ها بودند نسبت به چنین برنامه‌هایی حالت خنثی دارند.

این کارشناس پیشگیری از اعتیاد، ادامه داد: برای اثرگذاری برنامه‌های فرهنگی و مذهبی روی معتادان باید با آرامش و جلب اعتماد با آنها برخورد کرد.

وی ترمیم روح از بازسازی جسم را طولانی‌تر خواند و خاطرنشان کرد: برنامه‌ها و فیلم‌های آموزشی بیانگر عشق به خانواده، محبت به فرزند و... باید در معرض دید آنها به نمایش گذاشته شود تا برخی از احساسات خفته در وجودشان بار دیگر بیدار شود.

به گفته رحیمیان، چنین افرادی باید در ابتدا بازسازی ذهنی شوند و سپس در جریان اجرای برنامه‌های مختلف و متنوع فرهنگی و مذهبی قرار گیرند تا روحشان نیز صیقل داده شود.

وی افزود: برای رسیدن به نتایج مطلوب باید از افرادی که تجربه ترک مواد مخدر را داشتند و امروزه جزو افراد سالم جامعه هستند و از حضور مبلغان دینی برای یادآوری باورها و اعتقادات مذهبی آنها استفاده کرد.

رئیس یک سازمان مردم‌نهاد نیز در جلسه مذکور اظهار کرد: در مراکز ترک اعتیاد علاوه بر توجه به تغییر شرایط جسمانی باید به مسایل فرهنگی و اعتقادهای مذهبی نیز توجه ویژه شود.

جواد اسماعیل‌پور، با بیان اینکه افراد معتاد غالباً در ایجاد ارتباط مذهبی دچار مشکل هستند، تصریح کرد: ممکن است در گذشته تمام این افراد دارای زیربناهای مذهبی خوبی بودند اما با روی آوردن به اعتیاد و ایجاد بسیاری از ناهنجاری‌ها که پس از گرفتار شدن به معضل اعتیاد برای افراد ایجاد می‌شود این زیربناها کم‌رنگ و یا حذف می‌شود.

این مسئول با تصریح بر اینکه تمام افراد بازپروری شده بخش زیادی از روحیه مذهبی خود را به دست می‌آورند، متذکر شد: افراد معتاد حتی در زمان درگیری با مشکل اعتیاد نگاه مذهبی خود را در برخی از نمونه‌ها حفظ می‌کنند.

وی افراد معتاد را جزو آسیب‌دیدگان جامعه خواند و خاطرنشان کرد: مسئولان مراکز ترک اعتیاد و پرسنل آن باید با برنامه‌های فرهنگی و مذهبی پیش‌بینی شده ارتباط برقرار کنند.

اسماعیل‌پور، مشارکت و آمادگی همه‌جانبه از طرف سازمان‌های مردم‌نهاد در اجرای برنامه‌های مراکز ترک اعتیاد را موجب کسب نتایج خوب دانست.

انتهای پیام/2300/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول