اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه بیجار:

هزینه کردن در اردوهای راهیان نور سرمایه‌گذاری است

فرمانده سپاه بیجار با بیان اینکه باید راهیان نور را به سمت نور هدایت کنیم گفت: هزینه کردن در امر اردوهای راهیان نور سرمایه‌گذاری است.

هزینه کردن در اردوهای راهیان نور سرمایه‌گذاری است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، سیدحسن محمودی ظهر امروز در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی استقبال از زائرین کاروان‌های راهیان نور و برنامه‌ریزی حضور اردوهای جهادی که با حضور معاون فرماندار در سالن جلسات شهدای گمنام این شهر برگزار شد با بیان اینکه هزینه کردن در اردوهای راهیان نور سرمایه گذاری است اظهار کرد: برگزاری اردوهای راهیان نور بهترین فرصت برای آشنایی نسل جدید با حقایق و ناگفته‌های جنگ است.

محمودی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی اگر تمامی امکانات و ظرفیت‌های موجود را برای برگزاری اردوهای راهیان نور بکارگیریم نه تنها هزینه نکرده‌ایم، بلکه سرمایه‌گذاری کرده‌ایم.

وی اظهار کرد: برای اعزام به این اردوها نیازمند امکانات هستیم و در این راستا مساعدت و همکاری مسئولان می‌تواند ما را در این امر یاری رساند.

فرمانده سپاه بیجار بیان کرد: تا کنون در مورد میزبانی اردوهای راهیان نور میزبان 2 استان آذربایجان شرقی و البرز بوده‌ایم.

وی بیان کرد: راهیان نور امسال بدلیل مشکلات اقتصادی کشور از حساسیت ویژه برخوردار است اما این مشکلات نباید دلیلی بر حضور کم رنگ در این مانور عظیم فرهنگی باشد.

فرمانده سپاه بیجار در ادامه کمک به مردم بی‌بضاعت و کم بضاعت در مناطق محروم شهرستان، ایجاد امید و سر زندگی در میان محرومین و افزایش روحیه کارهای جمعی در میان بسیجیان را از جمله اهداف بر پایی اردوهای جهادی  عنوان کرد.

وی افزود: این اردوها در چهار زمینه عمرانی، دامپزشکی، کشاورزی و فرهنگی برگزار می‌شود و در طول مدت برگزاری این اردو سعی می‌شود، خدماتی در زمینه‌های مذکور به روستائیان ارایه شود.

محمودی در ادامه  از حضور 160 دانشجوی دانشگاه‌های مختلف در قالب اردوهای جهادی در روزهای آینده در روستاهای محروم دهستان طغامین بخش کرانی خبر داد و گفت: با توجه به تخصص دانشجویان در زمینه‌های مختلف عمرانی، فرهنگی و بهداشتی، باید حداکثر استفاده از توان آنان را مورد نظر قرار داد.

فرمانده سپاه بیجار خودسازی و تزکیه نفس دانشجویان، شناسایی مشکلات عدیده مربوط به مناطق محروم، تقویت روحیه خودباوری و امید بین دانشجویان را از دیگر اهداف برگزاری اردوهای جهادی دانست و ادامه داد: همچنین بر اساس برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های انجام شده دانشجویان دانشگاه تهران و شهید بهشتی  نیز به روستاهای محروم اعزام کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: حدود دو سال است بحث خدمات پزشکی و درمانی را در شهرستان بررسی می‌کنیم و در یکی از روستاهای بخش مرکزی به نام بخش سیاه منصور که محروم‌ترین روستاهای شهرستان در این بخش واقع شده و از خدمات دولتی بسیار کمی برخوردارند و بسیاری از ساکنان این روستاها به دلیل نبود امکانات کوچ کرده‌اند به این منطقه اعزام و خدمات‌رسانی لازم را انجام خواهیم داد.

محمودی  اظهار کرد: روستای جعفرآباد بخش مرکزی نیز یکی دیگر از روستاها بسیار محروم است که از کمترین خدمات دولتی برخوردار است و گرو های دانشجویی را نیز به این مناطق اعزام کرده‌ایم.

وی بیان کر: در روستاهای محروم حدود 3 هزار و 700 نفر ویزیت شده‌اند و مشکلات درمانی آن‌ها شناسایی و پیگیری شده است.

این مسئول اضافه کرد: حدود چهار سال است که اردوهای جهادی در شهرستان بیجار در حال اجراست.

در ادامه این جلسه علی محمدپناه مسئول بسیج دانشجویی سپاه بیت‌المقدس استان کردستان گفت: در موضوع پژوهشی نیز دانشجویان استعدادهای روستا را در این زمینه‌های مختلف  شناسایی کرده و اقدامات لازم را در این زمینه انجام خواهند داد.

وی افزود: همچون سنوات گذشته جهادگران دانشگاه شهید بهشتی به منظور مداوای رایگان مردم مناطق محروم بیجار با حضور در روستای سیاه منصور بخش مرکزی بیجار آماده ارائه خدمات درمانی و فرهنگی به مردم این مناطق هستند.

وی به برگزاری فعالیت‌های فرهنگی متنوع در قالب این اردوها اشاره کرد و گفت: از جمله کارهای فرهنگی دیدار با خانواده‌های فرهنگی شهدا و مستندسازی فعالیت‌ها با حضور مستند سازان در کنار دانشجویان و پخش آن از سیمای استان از کارهای فرهنگی است که زمینه‌ای برای استقبال بیشتر سایر دانشجویان خواهد شد.

مسئول بسیج دانشجویی سپاه بیت المقدس استان کردستان برگزاری یادواره شهدا در یکی از روستاهای شهرستان بیجار را یکی دیگر از کارهای فرهنگی عنوان کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امید است مدت دوره‌ها زیاد شود زیرا این از مطالبات مردم است که حضور دانشجویان که به فرموده رهبری سفیران کار و تلاش هستند امیدی برای ماندن مردم در روستاها و آباد کردن روستاهای خود باشد.

باقرجدی امین‌پور معاون فرماندار بیجار نیز در این جلسه با اشاره به ارزش‌های معنوی این اردوها گفت:  زیارت اماکن مقدس به ویژه اماکنی که در آن صحنه‌هایی از رشادت‌ها و فداکاری‌های رزمندگان اسلام خلق شده است عاملی برای درک عمیق حقیقت و واقعیت‌های دفاع مقدس است.

وی بیان کرد: اردوهای راهیان نور فرصت ویژه‌ای است برای جوانان و دانشجویان تا در جریان حقایق جنگ قرار بگیرند و در صحنه‌های شاخص حاضر شوند و آن ایام را درک کنند.

انتهای پیام/79015/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول