اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با بدرقه مسئولان

نخستین کاروان راهیان نور بسیج محلات از قروه به جبهه‌های غرب اعزام شدند

اولین گروه از کاروان راهیان نور در قالب بسیج محلات، صبح امروز از شهرستان قروه، عازم مناطق عملیاتی غرب کشور شدند.

نخستین کاروان راهیان نور بسیج محلات از قروه به جبهه‌های غرب اعزام شدند

فرمانده سپاه قروه در مراسم بدرقه این کاروان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قروه گفت: 600 نفر در قالب 3 کاروان تا 25 مردادماه جاری از این شهرستان عازم مناطق عملیاتی غرب کشور می‌شوند.

جعفر کاوه افزود: هر کاروان متشکل از 200 نفر از بسیجیان و سایر اقشار هستند که امروز، فردا و 25 مردادماه برای بازدید از جبهه‌های غرب به این مناطق می‌روند.

وی با بیان اینکه تاکنون تمامی کاروان‌های اعزامی در قالب راهیان نور به جبهه‌های جنوب بوده است، تصریح کرد: این حرکت برای نخستین بار در شهرستان انجام می‌شود تا مردم با جبهه‌های غرب و رشادت رزمندگان در این مناطق آشنا شده و نیز گامی در راستای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشد.

کاوه با اشاره به دیگر اهداف این حرکت ارزشمند گفت: آشنایی کاروان‌های راهیان نور با مجاهدت‌های مردم استان کردستان که بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، سرزمین مجاهدت‌های خاموش و فداکاری‌های بزرگ نام گرفته است از دیگر اهداف این برنامه است.

وی محورهای عمده برنامه راهیان نور در سال‌جاری را معرفی مناطق حماسی، آشنایی با دلیر مردان و شیر زنان حماسه آفرین استان کردستان اعلام کرد.

کاوه افزود: بیان خاطرات دوران دفاع مقدس فرهنگ ارزشمند ایثار و مقاومت را معنا می‌‌بخشد و بازدید مردم از نزدیک از این مناطق، مهم‌ترین راهکار آشنایی نسل جوان و نوجوان با ارزش‌های جهاد و شهادت است.

وی تاریخ هشت سال دفاع مقدس، را گنجینه عظیمی از اعتقادات، باورها و ارزش‌های یک ملت نستوه و مقاوم  برشمرد و اظهار داشت: در پرتو معرفی رشادت و دلیرمردی‌های رزمندگان اسلام، امروز دنیا به حقانیت و عظمت ملت ما پی برده است و از این رو نباید ارزشهای این دوران به فراموشی سپرده شود.

فرمانده سپاه قروه با اشاره به تلاش بی‌وقفه دشمن برای ایجاد انحراف در خط سیر انقلاب اسلامی گفت: مهم‌ترین راه مقابله با این توطئه‌ها که در قالب برنامه‌های ضدفرهنگی به ملت ما عرضه می‌شود، انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به وسیله برنامه‌های فرهنگی است.

وی افزود: در این مسیر جوانان و نوجوانان به عنوان کسانی که دوران 8 سال دفاع مقدس را درک نکرده‌اند باید در اولویت قرار گیرد.

کاوه این سفر ارزشمند و بازدید از مناطق عملیاتی را موجب بیمه انقلاب اسلامی در برابر دشمنان دانست و گفت: راهیان نور، عنصری است تا مردم و به ویژه نسل آینده ساز با الگوگیری از ایستادگی و مقاومت جانانه رزمندگان در برابر دشمنان، در راستای حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی، استوارتر از گذشته گام بردارند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قروه با اشاره به هراس دشمنان از این گونه برنامه‌های فرهنگی، اجرای این برنامه‌ها را مستلزم بصیرت و آگاهی دانست و اظهار داشت: یکی از راهکارهای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان فرهنگ‌سازی متناسب با مقوله‌ای که دشمنان بر آن تأکید و توجه دارند و در این میان، راهیان نور برترین برنامه فرهنگی است که رنگ و بوی دفاع مقدس به عنوان برترین فرهنگ متعالی دینی و انقلابی را در خود دارد.

انتهای پیام/79009/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول