اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد اردبیل:

خودکفایی خانواده‌های نیازمند رویکرد مقبول کمیته امداد است

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: توجه به خودکفایی خانواده‌های نیازمند و محروم یکی از سیاست‌های راهبردی و رویکردهای مقبول این نهاد حمایتی است.

خودکفایی خانواده‌های نیازمند رویکرد مقبول کمیته امداد است

بهروز زلالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: کمیته امداد به عنوان یک دستگاه حمایتی سعی جدی به کار گرفته تا هم‌راستا با سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی ایران ضمن حفظ عزت و حرمت خانواده‌ها در جهت توانمند‌سازی و غنای خانواده‌های نیازمند اقدامات موثر و اساسی را انجام دهد.

وی با بیان اینکه در سایه مراقبت‌ها و نظارت‌ها و همچنین ایجاد فرصت‌های اشتغال جدید می‌توان در این حوزه موفق عمل کرد، یادآور شد: کمیته امداد در بین 36 دستگاه با ایجاد فرصت اشتغال برای 22 هزار و 300 مددجو در قالب طرح‌های خوداشتغالی و مشاغل خانگی توانسته است رتبه اول را به دست آورد.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های اشتغال‌زایی کمیته امداد بحث نظارت‌ها بر برنامه‌های اجرایی است به طوری‌که در یک سال اخیر موفق شدیم 52 هزار طرح را مورد بازدید و کنترل و نظارت قرار دهیم تا مبادا در این حوزه انحرافی به وجود آید.

زلالی رقم تعیین شده برای خودکفا نامیدن خانواده‌ها را کسب در‌آمد 550 هزار تومان به صورت ماهانه اعلام کرد و افزود: ما از طریق ظرفیت آموزش فنی و حرفه‌ای و با توان‌سنجی مددجویان و شناسایی استعداد آنها سعی جدی به کار گرفتیم تا ضمن آشنایی مددجویان با مهارت‌های مختلف زمینه اشتغالزایی آنها را فراهم کنیم.

این مسئول از ارائه مشاوره‌های تحصیلی و آموزشی برای 52 هزار نفر و همچنین کسب رتبه‌های ممتاز در حوزه حمایت‌های تحصیلی و آموزشی خبر داد و خاطرنشان کرد: کمیته امداد به عنوان سه دستگاه برتر توانسته در این زمینه به ویژه کارهای پژوهشی و تحقیقی موفق عمل کند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل از کمیته امداد به عنوان یک نهاد برتر در حوزه دانش محوری و همچنین توسعه مشارکت‌های مردمی یاد کرد و بیان داشت: آنچه که در این زمینه یک امر جدی و قابل قبول به شمار می‌رود اجرای طرح حامی‌یابی برای محرومان در ماه مبارک رمضان بود که موفق شدیم در این زمینه در قالب 1000 پایگاه محله‌ای و مسجد محوری حرکت‌های خوبی را انجام دهیم.

زلالی یادآور شد: برای 3 هزار یتیم این استان در مناسبت‌های گذشته توانسته‌ایم 2 هزار و 453 حامی پیدا کنیم که اغلب این حامیان با کمک‌ها و مساعدت‌های مالی سعی می‌کنند یاریگر خانواده‌ها و ایتام نیازند باشند.

وی از جمع‌آوری 230 میلیون تومان فطریه عام، کفاره و سادات در اردبیل خبر داد و عنوان کرد: ما به صورت مسجد محوری و محله محوری امسال فطریه‌ها را جمع‌آوری کردیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل ادامه داد: 21 هزار خانوار کمیته امداد در قالب 53 هزار نفر از سفره‌های اطعام و افطاری خیرین و نیکوکاران در ماه مبارک رمضان بهره‌مند شدند که از کل 730 میلیون تومان هزینه این اطعام و افطاری‌ها 530 میلیون تومان را خیرین متقبل شده‌اند.

زلالی یادآور شد: ما دراین ماه توانستیم با سرکشی به 1000 خانوده و  مجالست با آنها به رفع نیازمندی آنها کمک واقعی کنیم.

وی در پایان سخنان خود در خصوص راه‌اندازی شبکه نیکوکاری در محلات نیز  به خبرنگار فارس در اردبیل ابراز داشت: با جلب مشارکت‌های مردمی و اطلاع‌رسانی‌های شفاف و اعتماد‌سازی‌ها شبکه‌های نیکوکاری در سطح استان گسترش پیدا می‌کند و ما به یقین قادر خواهیم بود در تمامی مناطق استان این شبکه‌ها را که در حال حاضر یک مورد از آنها راه‌اندازی شده گسترش داده و توانمند‌ سازیم.

انتهای پیام/62004/ط40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول