اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت فرهنگی شهرداری سنندج:

توسعه فرهنگ قرآنی رسالت شهرداری است

سرپرست حوزه معاونت فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری سنندج گفت: یکی از مهمترین رسالت‌های حوزه فرهنگی شهرداری توسعه فرهنگ قرآنی است.

توسعه فرهنگ قرآنی رسالت شهرداری است

محمد قادرمرزی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، مسائل فرهنگی را از جمله کارهای زیربنایی در هر جامعه‌ای عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه رهبر انقلاب اسلامی استان کردستان را یک استان فرهنگی نامیده‌اند، ضروری است مسئولان در این راستا تلاش جدی از خود نشان دهند.

وی با بیان اینکه این فرمایش رهبر انقلاب مسئولیت متولیان فرهنگی استان کردستان و شهرداری را سنگین‌تر کرده است، گفت: باید در بخش‌های فرهنگی گام‌های اساسی و جدی برداشته شود.

سرپرست حوزه معاونت فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری سنندج با بیان اینکه امروز دشمنان انقلاب و در رأس آن‌ها استکبار جهانی از تهاجم نظامی ناامید هستند، اظهار کرد: سردمداران کفر، تهاجم فرهنگی را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

قادرمرزی تصریح کرد: دشمنان بدون تسلیحات نظامی و با استفاده از امواج ماهواره‌ای و ناتوی فرهنگی در تلاش برای هدف قرار دادن کشور و جوانان مملکت هستند.

وی با بیان اینکه حوزه معاونت فرهنگی شهرداری به یک تعریف مشخص و سازمانی از نحوه برخورد با این تهاجم دشمنان دست یافته است، خاطرنشان کرد: بر همین اساس یکی از مهم‌ترین رسالت‌های حوزه فرهنگی شهرداری توسعه فرهنگ قرآنی است.

سرپرست حوزه معاونت فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری سنندج با تأکید بر لزوم وجود برنامه راهبردی در این راستا تصریح کرد: نیازسنجی در حوزه این معاونت بر مبنای همه شهروندان است و این نهاد با سازمان‌های برنامه‌محور تعامل و همکاری دارد.

قادرمرزی، آموزش شهروندی را برنامه اصولی در ساختار فرهنگی شهرداری‌ها عنوان کرد و گفت: این مسأله در شهرداری سنندج به صورت جدی و در همه بخش‌ها پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه موضوع فرهنگی، زیرساخت اصلی در هر کار عمرانی و خدماتی است گفت: به عنوان نمونه در ساخت یک پارک یا زمین بازی باید در خصوص چگونگی استفاده و نگهداری آن در حوزه فرهنگی انجام شود.

سرپرست حوزه معاونت فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری سنندج، حرکت شهرداری‌ها از نهادی صرفا عمرانی و خدماتی به سوی نهادی فرهنگی و اجتماعی را یک ضرورت دانست و گفت: شهرداری در برابر تک تک شهروندان مسئولیت مستقیم و عملی دارد.

قادرمرزی با تأکید بر اینکه بسیاری از سازمان‌ها در برابر قشرهای خاصی از جامعه مسئولیت دارند، گفت: این در حالی است که شهرداری با تمامی اقشار مردم ارتباط دارد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با اتخاذ تدابیر مناسب، زمینه بهره‌مندی شهروندان از خدماتی ارزنده در امورات فرهنگی و قرآنی از سوی شهرداری فراهم شود.

انتهای پیام/79012/ر30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول