اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سما اردبیل:

220 نفر از سراسر کشور در مسابقات قرآنی سما شرکت کرده‌اند

رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سما اردبیل گفت‌: بیش از 220 دانش‌آموز، دانشجو و کارمند سازمان سما از سراسر کشور در مسابقات قرآنی طرح قدس شرکت کرده‌اند.

220 نفر از سراسر کشور در مسابقات قرآنی سما شرکت کرده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمدرحمن شکرگزار ظهر امروز همزمان با برگزاری ششمین دوره مسابقات قرآنی طرح قدس در اردبیل در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه اظهار داشت: دانش‌آموزان، دانشجویان و همچنین کارکنان از 20 منطقه سازمان سما در این مسابقات شرکت کرده‌اند که در مقاطع سنی راهنمایی و متوسطه برای دانش‌آموزان و دانشجویان مراکز آموزشکده فنی و حرفه‌ای و همچنین کارکنان در رشته‌های قرائت ترتیل و مفاهیم شرکت دارند.

وی خاطرنشان کرد: البته در گروه دانشجویان و کارکنان رشته تفسیر نیز به این مجموعه اضافه شده است.

رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سما اردبیل با بیان اینکه طرح قدس ( قرآن در سما) از سال 86 به عنوان یک طرح ابتکاری توسط سازمان سما اجرایی می‌شود، یادآور شد: منتخبان مدارس و آموزشکده‌های سما و کارکنان مشغول در آن با حضور در مسابقات مدرسه‌ای و منطقه‌ای به مرحله کشوری راه یافته و در این مرحله حضور پیدا کرده‌اند.

شکرگزار با بیان اینکه اردبیل بعد از سال 88 برای دومین بار میزبان این مسابقات است، گفت: ما امروز در ایستگاه ششم از برگزاری این مسابقات و طرح قدس میزبان میهمانان، افراد مجرب، کارشناسان و داوران درصدد برگزاری مطلوب این رقابت‌ها هستیم.

این مسئول با یادآوری اینکه 12 داور نخبه کشوری برنامه داوری را اجرایی و عملیاتی می‌کنند که شش نفر برای گروه خواهران و شش نفر برای گروه برادران این کار را انجام می‌دهند، بیان داشت: ما در سه روز برگزاری این رقابت‌ها شاهد انجام مسابقات رشته مفاهیم و تفسیر به صورت کتبی و قرائت به شکل ترتیل و شفاهی خواهیم بود.

رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سما اردبیل با بیان اینکه اختتامیه این مسابقات روز پنج‌شنبه با اهدای جوایز به منتخبان و برندگان به پایان می‌رسد، افزود: در هر رشته از نفرات اول تا سوم تجلیل خواهد شد.

شکرگزار تصریح کرد: با تشکیل کمیته نه‌گانه و با همکاری و همراهی همکاران خداپناه و افضلی‌فرد شاهد برگزاری مسابقات در سطح مطلوب هستیم و امیدواریم ثمره و نتیجه آن اعتلای فرهنگ قرآنی در جامعه باشد.

وی هدف اصلی سازمان سما در برگزاری مسابقات را ترویج فرهنگ قرآنی در سطح کشور و مابین 560 مدرسه و 110 آموزشکده سما اعلام کرد و ادامه داد: برای این منظور بودجه‌های خاصی در نظر گرفته شده که در قالب بودجه‌های پژوهشی تحت عنوان تحقیق و پژوهش در قرآن از طریق سازمان تامین و پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سما اردبیل در پایان سخنان خود طرح قدس را طرح ابتکاری سما اعلام کرد و ابراز داشت: هدف دیگر این طرح آشنا کردن دانش‌آموزان با روخوانی، روان‌خوانی قرائت صحیح، تجوید، تفسیر و مفاهیم قرآن و گسترش آگاهی و مفاهیم فراگیران در زمینه وحی و کلام الهی و غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان و دانشجویان با انجام فعالیت‌های قرآنی است.

انتهای پیام/62007/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول