اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سربیشه عنوان کرد

برگزاری مسابقات قرآنی یکی از راه‌های گسترش فرهنگ غنی قرآن در جامعه

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سربیشه گفت: برگزاری مسابقات قرآنی می‌تواند یکی از راه‌های گسترش فرهنگ غنی قرآن کریم در جامعه باشد.

برگزاری مسابقات قرآنی یکی از راه‌های گسترش فرهنگ غنی قرآن در جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام و‌المسلمین علی سنجری اظهار داشت: یکی از ابزارهای تبلیغی در صدر اسلام، صدای زیبای قاریان بوده است.

وی اذعان داشت: باید با پرورش قاریان خوب قرآنی، در راه تبلیغ معارف قرآن تلاش شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سربیشه ادامه داد: مفاهیم و دستورات قرآن و اهل بیت(ع) باید در زندگی اجتماعی، شخصی جوانان و نوجوانان و عامه مردم پیاده شود.

سنجری با بیان اینکه قرآن راه زندگى سعادتمندانه را آشکار مى‌سازد، تصریح کرد: پیروان قرآن در اثر بصیرتى که دارند، اعمالى که به نفع آنهاست را انتخاب کرده و آنچه به ضرر و زیان آنها است را ترک می‌کنند، زیرا چنانچه روح تعلیمات در دل‌هاى آنها رسوخ کند و استقرار یابد در عقیده، افکار و رفتار آنان نیز ظهور می‌کند.

وی متذکر شد: دل‌ها با یاد خدا آرام می‌گیرد و تلاوت قرآن آرامش روحی را نیز به همراه دارد و انسان را به سمت سعادتمندی و خوشبختی هدایت می‌کند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سربیشه یادآور شد: قرآن ما را در صراط مستقیم نگه داشته است چرا که نفس اماره یک نیروی قوی در درون انسان او را به بدی‌ها دعوت می‌کند.

سنجری یکی از مهمترین ویژگی‌های قرآن را زبان عاطفه و تأثیرگذاری آن بر عواطف و احساسات دانست و گفت: برای توسعه فرهنگ قرآنی در یک جامعه باید از معصومین(ع)، قاریان و حافظان برتر قرآن الگوبرداری کنیم، اما در این راستا هر کدام از افراد قرآنی به‌صورت فردی پیش می‌روند و انسجام فکری در انجام فعالیت‌های قرآنی ندارند.

وی تصریح کرد: برگزاری مسابقات قرآنی می‌تواند یکی از راه‌های گسترش فرهنگ غنی قرآن کریم در جامعه باشد و هم می‌تواند ایجاد انگیزه برای یادگیری قرآن و عمل به آن را فراهم کند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سربیشه اظهار داشت: بقا و استمرار وحدت و همبستگی اجتماعی، در گرو حفظ الگوهایی است که سبب پیدایش آن شده است.

سنجری در ارتباط با خصوصیت‌های قرآن اذعان داشت: قرآن مجید، شفاعت کننده‌ای است که شفاعتش پذیرفته می‌شود و به عنوان یکی از مهمترین خصوصیات این کتاب آسمانی معرفی شده است.

وی با اشاره به اینکه با خواندن قرآن و عمل به دستورات آن می‌توانیم به شادی، لطافت و زندگی واقعی دست یابیم، افزود: قرآن کتاب جامع زندگی بشر است که خداوند به وسیله آن به تمام سؤال‌های انسان‌ها پاسخ داده و به تمام جوانب و زوایای زندگی بشر پرداخته است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سربیشه خاطر نشان کرد: باید توجه داشت که تنها اکتفا نمودن به خواندن و تلفظ کلمات قرانی بدون دقت در معانی آن هر چند ارزشمند است اما آن گونه که باید نمی‌تواند درمان مؤثر واقع شود، بلکه باید در خواندن آن و مهمتر از آن، عمل نمودن به آن بسیار توجه داشت.

انتهای پیام/69017/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول