اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل اوقاف مازندران:

دومین دوره مسابقات قرآنی تسنیم برگزار می‌شود

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران از برگزاری دومین دوره مسابقات قرآنی تسنیم خبر داد.

دومین دوره مسابقات قرآنی تسنیم برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری اظهار داشت: دومین دوره مسابقات قرآنی تسنیم در رشته‌های مفاهیم، حفظ، قرائت، ویژه مدیران، کارکنان دستگاه‌های فرهنگی کشور برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: ثبت‌نام این دوره از پنجم مرداد آغاز شد و تا پنجم شهریور ادامه دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران افزود: 22 سازمان و نهاد فرهنگی که عضو شورای فرهنگی و موسسات تابعه هستند می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه این دوره از مسابقات در شاخه‌های مفاهیم،حفظ و قرائت برگزار می‌شود، گفت: رشته حفظ قرآن کریم ویژه خواهران و برادران در بخش‌های دو جزء، پنج جزء پیوسته، منتخب سوره‌های اسراء، مومنون، حجرات و لقمان، ترتیل و تحقیق برگزار می‌شود.

حیدری با بیان اینکه در بخش قرائت تنها برادران می‌توانند شرکت کنند، ادامه داد: رشته مفاهیم نیز ویژه خواهران است و برای سوره‌های لقمان، حجرات و آیاتی از سوره‌های اسراء و مومنون برگزار می‌شود.

وی به اهداف برگزاری این دوره از مسابقات اشاره کرد و گفت: ایجاد شور قرآنی در ادارات، ترغیب افراد به فراگیری و آشنایی با نور قرآنی، عمل به آیات الهی، ارتقای سطح معلومات کارکنان در زمینه‌های قرآن، ایجاد فضاهای آموزشی و تبلیغی در ادارات و زمینه‌سازی برای شناسایی، جذب، رشد و هدایت استعدادهای قرآنی از جمله اهداف برگزاری این طرح است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران بیان کرد: افرادی که در این دوره از مسابقات رتبه‌های برتر را کسب کنند به مرحله کشوری راه می‌یابند.

وی متذکر شد: این مسابقات در شهریور امسال برگزار می‌شود و علاقه‌مندان به شرکت در مسابقات می‌توانند با مراجعه به سایت تلاوت به آدرس www.telavat.ir ثبت‌نام کنند.

حیدری با بیان اینکه مرحله کشوری این دوره از مسابقات همزمان با سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ماه برگزار می‌شود، افزود: در مرحله کشوری نیز محتوا به همین صورت است و فقط در بخش مفاهیم نیز مفاهیم تخصصی و محتوایی همچون سوره یاسین از کتاب استاد قرائتی افزوده می‌شود.

وی اضافه کرد: به افرادی که در این دوره از مسابقات رتبه‌های اول تا سوم را کسب کنند گواهینامه اعطا و نیز جزو سوابق کاری آنان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/2296/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول