اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دزفول:

تعمیق باورهای دینی اولویت نخست سازمان تبلیغات اسلامی است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دزفول گفت: تعمیق باورهای دینی و تبلیغ مسائل اعتقادی در مناطق محروم از اولویت‌های نخست سازمان تبلیغات اسلامی در شهرستان دزفول به شمار می‌آید.

تعمیق باورهای دینی اولویت نخست سازمان تبلیغات اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از دزفول، حجت‌الاسلام مرتضی بیگدلی عصر امروز در نشست مطبوعاتی با حضور اصحاب رسانه اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی نهادی برخاسته از متن انقلاب اسلامی بوده زیر نظر مقام علمای ولایت اداره شده و بسان رودخانه بزرگی بوده که فعالیت همه جانبه فرهنگی خود را توسط کارمندان تلاشگر خود پیگیری می‌کند.

وی فعالیت‌های حوزه سازمان تبلیغات اسلامی را چهار محور ساماندهی مبلغان و اعزام آنان، تشکیل هیئت‌های مذهبی و شورای آن، امور فرهنگی و کانون‌های قرآنی برشمرد و افزود: در آخرین فصل تبلیغی سال جاری 183 نفر روحانی مبلغ و مبلغه که 146 نفر از حوزه‌های علمیه دزفول و 37 نفر از قم و خراسان بوده‌اند که توانسته‌اند 5 هزار و 490 نفر را تحت پوشش تبلیغی خود قرار داده و مردم را از نماز جماعت، جلسات پرسش و پاسخ و رفع مشکلات مردمی بهره‌مند سازند.

وی در مورد فصل نیایش ابراز داشت: ماه‌های رجب، شعبان و رمضان اوج کار این سازمان بوده که برای مثال مردم شهرستان دزفول در 44 مسجد با ظرفیت 3 هزار و 650 نفر در سطح شهر و روستا در مراسم اعتکاف شرکت کردند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی دزفول با برشمردن خصوصیت ممتاز دزفول ادامه داد: در سطح شهرستان دزفول 502 هیئت مذهبی وجود دارد که 247 هیئت آنان ثبت نام شده و دارای کد شناسایی هستند.

وی افزود: تاکنون 415 مداح شناسایی شده که دارای کد پرونده مداحی بوده و 273 نفر برادر و 142 نفر خواهر مداح و شعرای آئینی نیز 15 نفر هستند و تا کنون 46 همایش آموزشی و فرهنگی برای آنان تشکیل شده است.

بیگدلی به توانمندی شعرای آئینی اشاره کرده و گفت: نخستین کتاب شعر به نام کتاب اول از این شعرای شهرستان دزفول به چاپ رسیده و کتاب دوم در حال ویرایش نهایی است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دزفول در مورد وظایف حوزه امور فرهنگی اعلام داشت: سه چهارم برنامه‌های فرهنگی، مناسبتی و قرآنی توسط مساجد انجام می‌شود.

وی در مورد کانون‌های قرآنی تحت پوشش ادامه داد: تاکنون 50 موسسه قرآنی مجوز گرفته و فعالیت خود را در همه زمینه‌های قرآنی آغاز کرده‌اند که توزیع بیش از 2 هزار جلد قرآن کریم، صدور گواهی قرآنی 900 فقره، داشتن 85 حافظ جزیی قرآن و 8 حافظ کل قرآن، برگزاری 22 کلاس روخوانی و روانخوانی، 20 کلاس روانخوانی سطح دو، تربیت 400 معلم روخوانی و روانخوانی، برگزاری 35 محفل قرآنی با حضور 11 قاری بین‌المللی و داشتن 30 نفر قاری برتر استانی از جمله این فعالیت‌هاست.

بیگدلی در زمینه آموزش‌های قرآنی خردسالان عنوان داشت: 250 نفر از خردسالان سه تا پنج ساله در برنامه‌های آموزشی و پرورشی مهد قرآنی روش‌های مختلف آموزشی قرآنی را فرا گرفتند.

وی همچنین افزود: در اثر انسجام بخشی به فعالیت‌های مؤثر، دو نفر از چهار نفر دوران کشوری قرآنی از این شهرستان بوده که دارای کد ویژه ملی هستند و این بخش در کشور از ارزش خاصی برخوردار است.

انتهای پیام/72006/ت40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول