اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان خبر داد

واگذاری 140 مکان ورزشی به هیئت‌های گیلان

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان از واگذاری 140 مکان ورزشی این استان به هیئت‌های ورزشی و 113 مکان به شوراها و دهیاری‌ها خبر داد.

واگذاری 140 مکان ورزشی به هیئت‌های گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از لنگرود، محمد بابایی صبح امروز در مراسم افتتاح زمین چمن این شهرستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: 9 پروژه استانی در سطح ورزش به مناسبت هفته دولت به بهره‌برداری رسید.

وی از برگزاری 30 جشنواره بومی‌محلی در تابستان امسال در نقاط مختلف لنگرود، رودسر، رضوانشهر، رودبار خبر داد و گفت: بالغ بر هشت جشنواره در ایام هفته دولت جاری برگزار شده است.

این مسئول، با بیان اینکه تلاش و توسعه ورزش قهرمانی نیازمند آماده‌سازی زیرساخت‌های ورزشی است، متذکر شد: سرانه ورزش گیلان در دو سال اخیر از 54 سانتی‌متر مربع به 65 سانتی متر مربع رسیده است.

وی، از انتخاب دو شهرستان رشت و انزلی به عنوان پایلوت مرکز پایگاه ورزش قهرمانی استان در استعدادیابی خبر داد و افزود: در آستانه بازی‌های آسیایی بالغ بر 85 تیم از گیلان در لیگ قرار دارند.

بابایی، به بخش توسعه عمرانی اشاره کرد و افزود: بالغ بر 28 طرح عمرانی در دو سال گذشته به بهره‌برداری رسید و 48 طرح عمرانی دیگر با اعتبار 10 میلیون تومان و پیشرفت فیزیکی 50 تا 80 درصد در دست اجرا است.

وی، با اشاره به واگذاری حدود 140 مکان ورزشی به روسای هیئت‌های ورزشی و 113 مکان ورزشی به شوراها و دهیاری‌ها، متذکر شد: در مجموع 253 مکان ورزشی در گیلان وجود دارد که بخش اعظم آن از اماکن فرسوده است.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان به توسعه ورزش همگانی برای ورزش قهرمانی اشاره کرد و یادآور شد: 20 درصد مردم گیلان فعالیت ورزش همگانی دارند و تا پایان برنامه توسعه پنجم این میزان با 15 درصد افزایش به 35 درصد می‌رسد.

وی، پایداری در ورزش را نیازمند توسعه نیروی انسانی متفکر خواند و گفت: این امر با نیروی انسانی و مربیان و داوران به‌روز و دوره‌دیده محقق می‌شود.

به گزارش فارس، زمین چمن مصنوعی لنگرود به مساحت 8 هزار و 100 متر مربع و اعتباری بالغ بر 700 میلیون تومان به بهره‌برداری رسیده است.

انتهای پیام/84002/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول