اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگی و ‌تربیتی سازمان زندان‌ها:

اولویت سازمان زندان‌ها توجه به مسائل قرآنی و نماز است

مدیرکل فرهنگی‌ و تربیتی سازمان زندان‌های کشور گفت: اولویت اقدامات فرهنگی و تربیتی در سازمان زندان‌های کشور توجه به مسائل قرآنی و نماز است.

اولویت سازمان زندان‌ها توجه به مسائل قرآنی و نماز است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های یزد، محمود ضیایی‌فرد اظهار داشت: در قدیم برخی از فارغ التحصیلان دبیرستان‌ها روخوانی قرآن هم بلد نبودند ولی امروز در بخش‌هایی از زندان همانند حوزه‌های علمیه به آموزش‌های قرآنی توجه می‌شود تاجایی که انسان می‌خواهد از صمیم قلب برای این افتخار گریه کند.

وی در ادامه بیان داشت: زندان‌ها اگر بخواهند چیزی را عرضه کنند، همین فعالیت‌های فرهنگی و دینی است که خوشبختانه در استان یزد با اتکا به خودباوری پرسنل و استفاده از روحانیون مجرب به این مهم رسیده‌اند.

ضیایی فرد با اشاره به روایتی از مولای متقیان حضرت علی (ع) گفت: احساس می‌کنم همه پرسنل و مدیران اداره کل زندان‌های استان یزد با پیروی از فرمایشان ائمه معصومین با مددجویان برخورد می‌کنند که این موضوع اقدامات تربیتی را تسریع می‌بخشد.

مدیرکل فرهنگی و تربیتی سازمان زندان‌های کشور اذعان داشت: همواره گزارش‌های خوب و مثبتی از اقدامات فرهنگی در زندان‌های استان به سازمان و جلسات شورای اداری و معاونین سازمان رسیده و بنده وظیفه دانستم به پاس قدردانی از زحمات پرسنل زحمتکش این حوزه در یزد به این استان سفری داشته باشم.

محمود ضیایی‌فرد ضمن تقدیر از مدیرکل و پرسنل زندان‌های استان گفت: یزد همیشه به دارالمومنین معروف بوده و موقعیت فرهنگی استان به اضافه همدلی و انسجام بین پرسنل و مدیران باعث شده تا این استان یکی از استان‌های موفق در سطح کشور باشد.

وی افزود: کسب رتبه‌های برتر در زمینه‌های مختلف سازمان زندان‌ها چیز آسان و ساده‌ای نیست، ولی پرسنل زندان‌های استان با همدلی در سال‌های گذشته به آن رسیده‌اند و سال گذشته به عنوان دستگاه برتر در سطح کشور معرفی شدند.

ضیایی فرد گفت: البته باید برنامه‌های فرهنگی توسعه بیشتری پیدا کند چراکه مهمترین وظیفه سازمان زندان‌ها پس از نگهداری زندانیان، اصلاح و تربیت است.

وی با اشاره به آگاهی از کمبود نیروی انسانی در حوزه‌های فرهنگی زندان‌ها گفت: بیش از یک پنجم برنامه‌های اصلاحی و تربیتی سازمان زندان‌ها فعالیت‌های فرهنگی است ولی تنها 8.2 درصد از نیروهای سازمان در بخش‌های فرهنگی مشغول کار هستند.

مدیرکل فرهنگی و تربیتی سازمان زندان‌های کشور اظهار داشت: استفاده از مراقبین اقدامات تامینی و تربیتی در حوزه فرهنگی را یکی از راه‌های جبران کمبود نیروی انسانی دانست و افزود: پست مراقبین زندان‌ها، اقدامات تامینی و تربیتی است که انصافا در بعد تامینی موفق بوده‌اند ولی در بحث تربیتی کمتر مورد استفاده قرار گرفته‌اند که اگر بتوان از این نیروها استفاده بیشتری در امور فرهنگی کرد می‌توانیم بخشی از مشکلات ناشی از کمبود نیروی انسانی را جبران کنیم.

وی ضمن تمجید از زیرساخت های بوجود آمده در خصوص اجرای اقدامات فرهنگی و تربیتی گفت: توجه به تربیت بدنی و ورزش یکی از مقوله‌های مهم و تاثیرگذار در بحث اصلاح و تربیت است چراکه اگر بدن و عقل سالم باشد می‌توان در بخش های آموزشی اثر بخشی بهتری را شاهد بود.

انتهای پیام/90004/ک/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول