اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس خبر داد

جذب اعتبار ویژه برای توسعه خلخال و کوثر / ورودی شهرها باید حامل پیام فرهنگی باشد

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: برای توسعه همه جانبه خلخال و کوثر از معاونت نظارت راهبردی رئیس جمهور اعتبار ویژه‌ای دریافت کردیم.

جذب اعتبار ویژه برای توسعه خلخال و کوثر / ورودی شهرها باید حامل پیام فرهنگی باشد

جلیل جعفری بنه خلخال در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: مبلغ 5 میلیارد تومان اعتبار ویژه برای توسعه خلخال و کوثر از معاونت نظارت راهبردی رئیس جمهور در یافت شده است که در بخش‌های مختلف هزینه خواهد شد

وی عنوان کرد: از این اعتبار یک میلیارد و 200 میلیون تومان برای آغاز عملیات کلنگ‌زنی درمانگاه جدید هشتجین، یک میلیارد و 200 میلیون تومان برای بهسازی هشتچین - سرچم، 2 میلیارد تومان برای تسریع در عملیات اجرایی محور کلور- درام و بقیه برای توسعه راه‌های خلخال و کوثر و اجرای سدهای معیشتی هزینه می‌شود.

رئیس فراکسیون سرمایه‌گذاری خارجی مجلس ادامه داد: در محور کلور - درام که عملیات بازگشایی آن با تلاش‌ها و پیگیری‌های شبانه آغاز شده و به پیمانکار واجد شرایط واگذار شده است مقرر شده 5 کیلومتر از این محور که جزو مناطق صعب‌العبور بوده، بازگشایی شود.

جعفری بنه خلخال افزود: این محور قرار شده است با عرض 11 متر به صورت موقت آماده استفاده شود تا تردد از این مسیر نیز میسر شود و همزمان سایر عملیات مربوطه صورت گرفته که این امر می‌تواند در تسریع عملیات اجرایی محور خلخال - درام تاثیر‌گذار باشد.

وی از آغاز عملیات ساختمانی بلوار‌سازی ورودی خلخال تا سه راهی شاهرود و تسریع در برخی عملیات راهسازی و بهداشتی در این مسیر با جذب اعتبارات لازم خبر داد.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی یادآور شد‌: با جذب اعتبارات لازم عملیات چهار بانده شدن راه خروجی خلخال به طرف گیلان تا پاسگاه ایست و بازرسی توسط شهرداری اجرا خواهد شد که شهرداری خلخال می‌باید در اسرع وقت و قبل از اتمام فصل کاری در این زمینه اقدام لازم را انجام دهد.

جعفری بنه خلخال ابراز داشت: از پاسگاه ایست و بازرسی تا سه راهی شاهرود توسط اداره راه و شهرسازی به صورت امانی توسط پیمانکار آغاز شده که به صورت دو بانده خواهد بود.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه خلخال یک وجهه فرهنگی دارد و در کشور نیز به فرهنگ غنی و پرورش علما و دانشمندان بزرگ شهرت یافته است شایسته است ورودی شهر نیز حامل پیام فرهنگی باشد و پاسگاه ایست و بازرسی ورودی شهر نیز باید در صدور این پیام فرهنگی پیشقدم باشد نه اینکه یک چهره امنیتی در مسافران تداعی شود.

این نماینده مجلس در پایان سخنان خود با قدردانی از تلاش ماموران نظامی و انتظامی وهمت آنها در برقراری امنیت کشور به خبرنگار فارس در اردبیل گفت: گلایه‌های فراوانی از مردم در خصوص امنیتی شدن فضای ورودی شهرها وجود دارد که از مسئولان انتظار داریم در این زمینه راهکار مناسب را در نظر گرفته و به آن عمل کنند.

انتهای پیام/62004/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول