اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی:

خانواده زندانیان قربانیانی هستند که کمترین حامی را دارند

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی گفت: خانواده زندانیان قربانیانی هستند که پس از به زندان افتادن سرپرست، آنها از کمترین حمایت برخوردار بوده و با آسیب‌های مختلفی روبرو می‌شوند.

خانواده زندانیان قربانیانی هستند که کمترین حامی را دارند

محمدعلی اربابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی که می‌تواند تمام ابعاد زندگی افراد را تحت تاثیر قرار دهد، عدم توجه به خانواده‌های بزهکارانی است که در زندان به سر می‎برند.

وی ادامه داد: خانواده زندانیان قربانیانی هستند که پس از به زندان افتادن سرپرست، آنها از کمترین حمایت برخوردار بوده و با آسیب‌های مختلفی روبرو می‌شوند.

ایجاد 45 شغل برای همسر زندانیان در خراسان جنوبی

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی با بیان اینکه در پنج ماه گذشته تعداد 318 پرونده در خراسان جنوبی در راستای ارائه خدمات به خانواده زندانیان تشکیل شده است، افزود: همچنین تعداد 772 خانواده زندانی در خراسان جنوبی برای دریافت خدمات به مراکز حمایتی، درمانی و بهداشتی معرفی شده‌اند.

اربابی تصریح کرد: بدیهی است در صورت عدم حمایت از این خانواده‌ها شاهد فروپاشی خانواده‌ها، رشد چشمگیر طلاق، ترک تحصیل فرزندان، ناهنجاری‌های اجتماعی و روانی و فساد اخلاقی، گرایش اعضای خانواده به مشاغل کاذب و تکدی‌گری خواهیم بود و جامعه نه تنها از اعمال کیفر زندان، منتفع نمی‎شود، بلکه صدها آسیب دیگر در این مرداب جرم‌خیز پرورده می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده برای اشتغال خانواده زندانیان گفت: در پنج ماه گذشته 45 مورد شغل برای همسر زندانیان ایجاد شده است.

پرداخت 15 میلیون ریال کمک هزینه ترک اعتیاد به خانواده زندانیان

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی از پرداخت 15 میلیون ریال کمک هزینه ترک اعتیاد به خانواده زندانیان در پنج ماه گذشته خبر داد.

اربابی با اشاره به این اینکه ما باید تلاش کنیم فضای سالمی را برای ادامه حیات خانواده زندانیان فراهم کنیم، خاطر نشان کرد: در صورتی که این کار را انجام ندهیم فرزندان همین افراد بزهکاران آینده را تشکیل می‌دهند و خودشان دست به جرم می‌زنند.

وی اضافه کرد: در پنج ماه گذشته پیگیری امور تحصیلی تعداد 425 نفر از فرزندان زندانی خراسان جنوبی را در دستور کار خود قرار داده‌ایم و همچنین در پنج ماه گذشته تعداد یک‎هزار و 955 مورد اقلام فرهنگی آموزشی در بین خانواده زندانیان توزیع شده است.

اعطای بیش از یک میلیارد ریال کمک غیرنقدی به خانواده زندانیان

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی با اشاره به 209 مورد بازدید از منزل خانواده زندانیان در پنج ماه گذشته، یادآور شد: در پنج ماه گذشته تعداد 2 هزار و 425 سبد غذایی در بین خانواده زندانیان توزیع شده است.

اربابی اذعان داشت: در پنج ماه گذشته مبلغ 273 میلیون و 990 هزار ریال کمک نقدی و یک میلیارد و 383 میلیون و 300 هزار و 760 ریال کمک غیرنقدی به خانواده زندانیان اعطا شده است.

انتهای پیام/69019/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول