اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مدیر‌عامل ستاد دیه کشور انجام می‌شود

آزادی 24 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل زندان‌های خراسان جنوبی گفت: با حضور مدیر عامل ستاد دیه کشور 24 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد در خراسان جنوبی آزاد می‌شوند.

آزادی 24 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد‌علی اربابی پیش از ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: با پیگیری‌‌ و سیاست‌گذاری ستاد دیه کشور امید است تا پایان سال جاری تمامی زندانیان جرایم غیرعمد از زندان آزاد شوند.

وی گفت: زندانیانی که به علت نپرداختن دیه و مهریه و بدهی مالی در زندان بودند روز شنبه برابر با 30 دی‌ماه با حضور مدیرعامل ستاد دیه کشور در خراسان جنوبی به آغوش خانواده باز می‌گردند.

مدیر‌کل زندان‌های خراسان جنوبی مجموع دیه 24 زندانی را 3 میلیارد و 900 میلیون تومان عنوان کرد.

اربابی با اشاره به مجموع دیه این زندانیان متذکر شد: 2 میلیارد و 450 میلیون تومان با همکاری مددکاران از شاکیان رضایت گرفته شده است.

این مسئول اضافه کرد: همچنین 670 میلیون تومان را بیمه و 745 میلیون تومان را خیران و دولت پرداخت کرده‌اند.

در مجموع امسال 68 زندانی آزاد می‌شوند

مدیر‌کل زندان‌های خراسان جنوبی از آزادی 44 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد  استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و افزود: مجموع زندانیان آزاد شده تا پایان دی‌ماه جاری به 68 نفر می‌رسد.

اربابی بدهی 44 نفر از زندانیان آزاد شده از ابتدای سال را 3 میلیارد و 600 میلیون تومان برشمرد و گفت: همچنین با همکاری مددکاران یک‌میلیارد و 600 میلیون تومان از شاکیان رضایت گرفته شده است.

وی اضافه کرد: همچنین یک‌میلیارد و 700 میلیون تومان توسط ستاد دیه و خیران پرداخت شده است.

متوسط هزینه نگهداری هر زندانی در شبانه‌روز 200 هزار تومان است

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی با بیان اینکه بیش از 3 هزار و 800 زندانی در خراسان جنوبی وجود دارد، عنوان کرد: دولت به طور متوسط در سطح کشور در هر شبانه‌روز 150 تا 200 هزار تومان برای هر زندانی هزینه می‌کند.

اربابی گفت: 59 درصد زندانیان استان به جرم حمل، خرید، فروش و نگهداری مواد مخدر در زندان به سر می‌برند. همچنین 90 درصد زندانیان خراسان جنوبی را مردان و 10 درصد آنها را زنان تشکیل می‌دهند.

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی همچنین 65 درصد زندانیان استان را بومی و بقیه را غیر بومی اعلام کرد.

وی با بیان اینکه ورودی به زندان‌های استان هشت درصد کاهش نسبت به سال گذشته داشته است، ادامه داد: این مهم به علت اعمال سخت‌گیری‌های زیاد در ورود مواد مخدر به استان بوده است.

مهریه بالا عاملی برای تحکیم بنیان خانواده نیست

این مسئول با اشاره به اینکه مهریه بالا سبب خوشبختی و استحکام خانواده نمی‌شود، اذعان داشت: در جامعه کنونی بیشتر طلاق‌ها در پنج سال نخست زندگی رخ می‌دهد که این موضوع به علت عدم شناخت زوج‌ها از یکدیگر است.

انتهای پیام/69008/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول