اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد پیشنهاد داد

تشکیل نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ارائه پیشنهاد تشکیل نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد ضروری است.

تشکیل نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج سیدحسین صابری عصر امروز با بیان این مطلب در شورای آموزش و پرورش استان اظهار کرد: اهمیت آموزش و پرورش بر کسی پوشیده نیست زیرا خمیرمایه افراد از دوران تحصیل به‌ویژه دبستان آغاز می‌شود و عملکرد مناسب یا ضعیف در این سطح در مابقی دوران زندگی افراد نمایان می‌شود.

وی با بیان اینکه در هر نهادی که نمایندگی ولی‌فقیه و واحد عقیدتی وجود دارد، به واسطه این نهاد بخش مهمی از مشکلات برطرف می‌شود، افزود: توسط ائمه جمعه و رؤسای آموزش و پرورش پیشنهاد تشکیل نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در آموزش و پرورش به دفتر مقام معظم رهبری ارائه شود تا ایشان در صورت صلاحدید در این خصوص دستور صادر فرمایند.

 اقدامات لازم جهت تعمیر مدارس انجام شود

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با تشکیل فوق‌العاده جلسات شهرستانی شورای آموزش و پرورش در خصوص تعمیرات لازم در مدارس اقدام شود.

صابری افزود: با حضور مدیران ادارات شهرستانی آموزش و پرورش و نوسازی مدارس در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها پنج درصد از اعتبارات پروژه‌های در دست اقدام به تعمیر و تجهیز مدارس اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه در خبرها آمده است 50 میلیارد تومان سرانه به وزارت آموزش و پرورش پرداخت شده است تأکید کرد باید پیگیری کنیم تا بخشی از این بودجه جهت رفع مشکلات به استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص داده شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص گفت: کل فضاهای نیازمند به تعمیر و تجهیز مدارس با سه اولویت مشخص شده است و ابلاغ می‌شود و رؤسای ادارات باید با همکاری فرمانداران، بخشی از اعتبارات مدارس در دست تکمیل، که با شروع سال تحصیلی تکمیل نمی‌شوند را با در نظر داشتن اولویت‌ها به تعمیر و تجهیز اختصاص دهند.

پرویز طاهری در پاسخ به سؤال استاندار مبنی بر تعداد مدارس دوشیفته در استان، گفت: 92 و نیم درصد مدارس استان در شیفت صبح ساماندهی شده‌اند و بقیه مدارس که عمدتا غیرانتفاعی هستند دو شیفته‌اند.

انتهای پیام/82015/غ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول