اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سال 90 تاکنون صورت گرفت

صدور 18 هزار مجوز مشاغل خانگی در خراسان جنوبی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: از سال 90 تاکنون 18 هزار و 500 مجوز مشاغل خانگی در استان صادر شده است.

صدور 18 هزار مجوز مشاغل خانگی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، عابدین محمدی بعد از ظهر امروز در جمع مردم بیرجند اظهار داشت: در نهضت مسکن مهر تعاونی‌ها سهم بسزایی داشتند.

وی با بیان این‌که متقاضیان در بیرجند از تسهیلات هفت درصد و در شهرستان‌ها از تسهیلات چهار درصد بهره‌مند شدند، ادامه داد: حدود 15 هزار واحد مسکن مهر توسط تعاونی‌ها در خراسان جنوبی ساخته شد.

ارائه تسهیلات ارزان قیمت به مشاغل خانگی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به افرادی که از طریق تعاونی‌ها صاحب خانه شدند، تصریح کرد: این افراد با سهم آورده حدود 20 میلیون تومان و استفاده از تسهیلات ارزان قیمت صاحب‌خانه شدند.

محمدی با بیان این‌که در سال‌های گذشته با تصویب قانون سامان‌دهی مشاغل خانگی زمینه اشتغال در خانه‌ها فراهم شد، عنوان کرد: همچنین تسهیلات ارزان قیمتی نیز به آن‌ها داده شد.

وی با بیان این‌که از نظر هزینه اجاره محل کسب و کار صرفه‌جویی می‌شود، افزود: همچنین در هزینه‌های ایاب و ذهاب نیز صرفه‌جویی می‌شود.

انجام 17 نوع فعالیت در تعاونی‌ها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی عنوان کرد: مشاغل خانگی می‌تواند در قالب شرکت‌های تعاونی سامان‌دهی شود.

محمدی با بیان این‌که از سال 90 تاکنون 18 هزار و 500 مجوز مشاغل خانگی در استان صادر شده است، متذکر شد: همچنین 27 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه نیز به این افراد پرداخت شده است.

وی فعالیت تعاونی‌ها را 17 نوع برشمرد و گفت: این تعاونی‌ها شامل تعاونی کشاورزی، عرضه کالا، مرزنشین‌ها و سایر تعاونی‌ها می‎شود.

انتهای پیام/69010/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول