اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی خبر داد

وجود 202 تعاونی بانوان در خراسان جنوبی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: هم اکنون در خراسان جنوبی 202 تعاونی ویژه بانوان وجود دارد.

وجود 202 تعاونی بانوان در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، عابدین محمدی ظهر امروز در همایش شمیسا در ارتباط با مشاغل خانگی اظهار کرد: قانون سازماندهی مشاغل خانگی از سال 90 اجرایی شده است.

وی ادامه داد: براساس این قانون افراد می‌توانند در محل خانه فعالیت تجاری، تولیدی و خدماتی داشته باشند.

صدور 18 هزار مجوز مشاغل خانگی در خراسان جنوبی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه کار در  خانه باید سبب مزاحمت همسایگان نباشد، ابراز داشت: مشاغلی که سبب مزاحمت همسایگان نشوند بررسی شده و به سامانه مشاغل خانگی اضافه می‌شوند.

محمدی با اشاره به دستگاه‌هایی که در زمینه اجرای مشاغل خانگی همکاری می‌کنند، تصریح کرد: جهادکشاورزی، فنی و حرفه‌ای، میراث فرهنگی و فرهنگ و ارشاد از جمله دستگاه‌هایی هستند که در این زمینه همکاری می‌کنند.

وی با بیان اینکه قانون سازماندهی مشاغل خانگی از اواخر سال 90 ابلاغ شده است، افزود: تاکنون 17 هزار و 800 مجوز برای مشاغل خانگی در خراسان جنوبی صادر شده است.

پرداخت 23 میلیاردی به مشاغل خانگی  خراسان جنوبی

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از پرداخت 23 میلیارد ریال تسهیلات به مشاغل خانگی استان خبر داد و متذکر شد: این تسهیلات به صورت قرض‌الحسنه با سود چهار درصد پرداخت شده است.

 

محمدی با اشاره به اینکه ایجاد مشاغل خانگی تنها برای افراد بیکار نیست، اضافه کرد: اولویت ایجاد مشاغل خانگی برای افراد بیکار است ولی سایر افراد نیز می‌توانند علاوه بر کارهای بیرون از منزل مشاغل خانگی نیز داشته باشند.

وی به افراد پشتیبان اشاره کرد و یادآور شد: این افراد کسانی هستند که طرح، مواد و سرمایه اولیه را در اختیار مجری قرار می‌دهند و بازاریابی را نیز خودشان انجام می‌دهند.

عضویت 2 هزار نفر در تعاونی‌های خراسان جنوبی

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی میزان پرداخت تسهیلات به افراد پشتیبان را 500 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: هم اکنون در خراسان جنوبی 202 تعاونی ویژه بانوان وجود دارد.

محمدی با بیان اینکه 3 میلیارد و 371 میلیون ریال سرمایه به تعاونی‌ها پرداخت شده است، ادامه داد: این تعاونی‌ها 2 هزار و 124 عضو دارند.

وی با اشاره به شاغلان در این تعاونی‌ها اذعان داشت: هم اکنون یک هزار و 264 نفر در این تعاونی‌ها مشغول فعالیت هستند.

حضور حداکثری در انتخابات سبب خلق حماسه سیاسی است

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه امسال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری شده است، تصریح کرد: برای تحقق بخش اقتصادی باید کالاهای ایرانی را مصرف کرد.

محمدی با اشاره به حماسه سیاسی خاطر نشان کرد: مردم با حضور حداکثری خود در انتخابات خردادماه سال جاری سبب خلق حماسه سیاسی می‌شوند.

انتهای پیام/69010/ن۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول