اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان:

80 درصد بیماری‌های کلیوی از دیابت است

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان گفت: 80 درصد بیماری‌های کلیوی از دیابت است.

80 درصد بیماری‌های کلیوی از دیابت است

محمدرضا طهماسبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: 80 درصد بیماری‌های کلیوی از ناحیه دیابت و 28 درصد از ناحیه بیماری‌های قلبی است که در این میان مصرف روزانه شیر تاثیر بسزایی در کاهش بیماری‌های قلبی و عروقی و بیماری‌های کلیوی دارد.

وی تبلیغات نوشابه‌های گازدار را عاملی برای کاهش مصرف لبنیات دانست و ادامه داد: در صورت قرار دادن دندان یک انسان به مدت 7 روز در داخل نوشابه‌های گازدار، حل شدن آن حتمی است و این مساله مضر بودن نوشابه‌های گازدار را ثابت می‌کند.

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان مصرف شیر به صورت روزانه را مورد تاکید قرار داد و افزود: 99 درصد کلسیم مصرفی، وارد اسکلت و دندان می‌شود و شیر غذای بدون جایگزین و کلسیم مصرفی روزانه از هیچ منبع دیگری غیر از شیر تامین نمی‌شود.

وی به افزایش 10 برابری تعداد بیماران کلیوی در طول 10 سال گذشته اشاره کرد و گفت: انجمن کلیوی زنجان در راستای کاهش بیماری‌های کلیوی اقدام به ساخت مرکز تخصصی آموزشی، پیشگیری و تحقیقاتی کرده است.

طهماسبی پیشرفت مرکز تخصصی آموزشی، پیشگیری و تحقیقاتی انجمن کلیوی زنجان را 50 درصد برشمرد و تاکید کرد: امیدواریم با کمک‌های خیّرین و مردم نوعدوست، این مرکز تخصصی هر چه سریعتر به بهره‌برداری برسد تا در کاهش آلام بیماران نیازمند گام‌های محکم‌تری برداریم.

انتهای پیام/2308/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول