اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی البرز:

برخی سودجویان به دنبال نابودی اراضی کشاورزی البرز هستند

رئیس جهاد کشاورزی البرز گفت: برخی افراد سودجو برای کسب منافع شخصی به دنبال نابودی اراضی کشاورزی و باغی این استان هستند.

برخی سودجویان به دنبال نابودی اراضی کشاورزی البرز هستند

مسعود کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: استان البرز و به ویژه شهرستان‌های ساوجبلاغ و نظرآباد و کرج در گذشته به عنوان باغ شهر شناخته می‌شدند و وجود زمین‌های حاصلخیز کشاورزی و باغ‌های متعدد میوه در این استان از جمله شاخصه‌ها و ویژگی‌های البرز به شمار می‌آید.

وی تصریح کرد: با وجود تغییر کاربری برخی از زمین‌های کشاورزی و باغی در گذشته، هنوز هم این استان دارای زمین‌های حاصلخیز بسیاری است که اگر توجه لازم در حفظ و حراست این اراضی صورت نگیرد، عده‌ای سودجو با هدف دستیابی به منافع شخصی آنها را نابود خواهند کرد.

رئیس جهاد کشاورزی استان البرز اذعان داشت: شاهد هستیم که برخی سودجویان با قطعه قطعه کردن اراضی کشاورزی و تغییر کاربری غیر قانونی آنها، اقدام به فروش این زمین‌های حاصلخیز کشاورزی و باغ‌های استان کرده و در این اراضی ساختمان‌سازی می‌کنند.

کریمی تأکید کرد: آسیبی که از این اقدام به استان و کل کشور وارد می‌شود، جبران‌ناپذیر بوده و لازم است با عزم راسخ و برخورد قاطع قانونی با افراد سوجود از آسیب‌های بیشتر جلوگیری شود.

وی در پاسخ به این پرسش که برای جلوگیری از این آسیب باید چه اقداماتی صورت گیرد؟ گفت: در ابتدا همه مردم و مسئولان باید متحد بوده و در مقابل افراد سودجو ایستادگی کنند.

رئیس جهاد کشاورزی استان البرز بیان داشت: همچنین باید قوانین مشخص و روشنی که برای برخورد با تغییر کاربری و ساخت و ساز غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی و باغی وجود دارد، با قاطعیت اجرا شده و متخلفان در کمترین زمان پاسخگوی کار غیر قانونی خود باشند.

کریمی در پایان ابراز داشت: با داشتن برخورد قاطع و همچنین روحیه ملی می‌توانیم جلوی نابودی اراضی حاصلخیز کشاورزی و باغ‌های استان البرز را بگیریم و به طور قطع در این راه مردم باید همراه مسئولان و جدی‌تر از آنها باشند.

انتهای پیام/2302/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول