اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تاکید کرد

لزوم مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی آذربایجان غربی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: مدیریت مصرف آب در کشاورزی آذربایجان غربی با توجه به محدودیت منابع آب‌های زیرزمینی ضروری است.

لزوم مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی آذربایجان غربی

سیدعلی مختاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به تلاش سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی برای مدیریت مصرف آب در استان، اظهار داشت: 65 درصد از آب مورد نیاز استان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود.

وی با اشاره به محدودیت منابع آب‌های زیرزمینی در آذربایجان غربی، تصریح کرد: جلوگیری از مصرف بی‌رویه آب در کشاورزی ضروری است و برای رسیدن به این هدف از سیستم آبیاری نوین استفاده می‌شود.

مختاری به مزایای استفاده از سیستم آبیاری نوین در مزارع و باغات آذربایجان غربی اشاره کرد و ابراز داشت: با استفاده از این سیستم نه‌تنها در مصرف آب صرفه‌جویی می‌شود بلکه میزان تولید محصولات نیز افزایش می‌یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ضمن اشاره به تلاش سازمان برای پایداری تولید محصولات کشاورزی و حفاظت از منابع موجود در استان، افزود: برای این منظور لازم است مصرف سموم شیمیایی کاهش یابد و هزینه‌های تولید کنترل شود.

وی ادامه داد: افزایش کیفیت محصولات کشاورزی تولیدی و رعایت الگوی کشت، سازمان جهاد کشاورزی را در رسیدن به اهداف خود یاری می‌کند.

مختاری به تمرکز سردخانه‌ها در نقاط به خصوصی از آذربایجان غربی اشاره کرد و اذعان داشت: لازم است سردخانه‌ها با توجه به نیاز شهرستان‌ها و وجود باغات میوه در آن‌ها احداث شوند.

وی اضافه کرد: برای خلق حماسه اقتصادی در بخش کشاورزی آذربایجان غربی از تمام ظرفیت‌های استان بهره خواهیم برد.

انتهای پیام/61010/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول