اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی خبر داد

کسب رتبه نخست خراسان جنوبی در شبکه کتاب‌خوانان حرفه‌ای کشور

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان جنوبی از کسب رتبه نخست این استان در شبکه کتابخوانان حرفه‌ای کشور خبر داد.

کسب رتبه نخست خراسان جنوبی در شبکه کتاب‌خوانان حرفه‌ای کشور

محمد قریب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: مردم خراسان جنوبی با عضویت بیش از 6 هزار نفری در شبکه کتابخوانان حرفه‌ای، رتبه نخست مشارکت در مسابقات کتابخوانی این شبکه را به خود اختصاص دادند.

وی از شبکه کتابخوانان حرفه‌ای به عنوان تنها مرجع مطالعه و برگزاری مسابقات آنلاین کتابخوانی یاد کرد و افزود: این شبکه در راستای ارشادات مقام معظم رهبری در ارتباط با افزایش دسترسی مردم به کتاب و اشاعه فرهنگ کتابخوانی با کمک گرفتن از ابزارهای نوین در مرداد‌ماه سال 90 راه‌اندازی شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی هدف از راه‌اندازی این شبکه را ایجاد فضایی مجازی برای بحث و تبادل نظر در مورد کتاب‌های مورد علاقه کتابخوانان، نویسندگان، ناشران و تمامی علاقه‌مندان عرصه کتاب دانست و اذعان داشت: علاقه‌مندان در تمامی گروه‌های سنی می‌توانند از امکانات این شبکه استفاده کنند.

محمد قریب با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از یک‌میلیون نفر در کشور عضو شبکه کتابخوانان حرفه‌ای هستند، گفت: بیش از 6 هزار نفر از مردم خراسان جنوبی در این شبکه عضو هستند که نسبت به جمعیت استان رتبه نخست در میزان عضویت در شبکه کتابخوانان حرفه‌ای نیز در اختیار خراسان جنوبی است.

وی مشارکت مردم خراسان جنوبی در شبکه کتابخوانان حرفه‌ای کشور را خوب ارزیابی کرد و خاطر نشان کرد: بر اساس آخرین آمار، خراسان جنوبی رتبه نخست مشارکت در مسابقات کتابخوانی این شبکه را از آن خود کرده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی از برگزاری ماهانه بیش از 20 مسابقه کتابخوانی در شبکه کتابخوانان حرفه‌ای خبر داد و گفت: منابع مسابقات مذکور برای استفاده مراجعان در این شبکه قرار داده شده است.

محمد قریب با بیان اینکه برگزیدگان در مسابقات کتابخوانی شبکه کتابخوانان حرفه‌ای از جوایز نقدی 400 هزار ریالی برخوردار می‌شوند، از علاقه‌مندان خواست با مراجعه به سایت شبکه کتابخوانان حرفه‌ای به آدرس www.booki.ir در این مسابقات شرکت کنند.

وی برگزاری مسابقه کتابخوانی، افزودن کتاب‌های دلخواه به قفسه مجازی خود، ثبت نقد و ارائه نظر در مورد کتاب‌های موجود، جستجوی کتاب در بانک کتاب با بیش از 400 هزار عنوان، اطلاع از برترین کتاب‌ها در موضوعات پر مخاطب و مشاوره و پیشنهاد کتاب‌های مورد علاقه به سایر کاربران را از امکانات شبکه کتابخوانان حرفه‌ای برشمرد و افزود: این شبکه فرصت مناسبی را برای ارتقاء معلومات کاربران در فضای مجازی ایجاد کرده است.

انتهای پیام/22481/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول