اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه هتل‌داران استان اصفهان:

ورود گردشگران خارجی به اصفهان رشد خوبی داشته است

رئیس اتحادیه هتل‌‌داران استان اصفهان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ورود گردشگران خارجی به اصفهان با رشد خوبی مواجه بوده است.

ورود گردشگران خارجی به اصفهان رشد خوبی داشته است

مهدی نریمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه در طی چهار سال گذشته اصفهان سه اثر تاریخی مهم را به ثبت جهانی رساند، اظهار داشت: از اوایل سال جاری تا پایان مرداد ماه میزان مسافرت گردشگران خارجی به اصفهان به نسبت سال گذشته افزایش داشته است.

این مسئول با بیان اینکه در این مدت با وجود تسهیلات بانکی بخشی از اماکن تاریخی اصفهان که سبب جذب توریست می‌شد، مورد مرمت قرار گرفت، افزود: ثبت جهانی هر مکان تاریخی یا اثر هنری در جهان بر افزایش گردشگری و به بازدید از آن کشور تاثیر دارد.

رئیس اتحادیه هتل‌‌داران استان اصفهان تصریح کرد: سبقه تاریخی مسجد جامع اصفهان، کاخ چهلستون و باغ فین کاشان و نیز ثبت جهانی آنها در افزایش و جذب گردشگر خارجی به اصفهان موثر است.

وی یکی از اقدامات مهم در اصفهان را پرواز مستقیم ترکیه به اصفهان و ارتباط با بیش از 200 نقطه جهان به عنوان پل ارتباطی از کشور ترکیه دانست و افزود: در راستای حمایت از بخش صنایع دستی و گردشگری  هتل‌داران و مهمانپذیران، انجمن آژانس داران راهنمای گردشگری امسال تعدادی از کاندیداهای شورای شهر را مورد حمایت این مجموعه قرار دادند.

نریمانی با اشاره به اینکه هفته گردشگری را در مهر ماه پیشرو و برنامه‌های ویژه‌ای در این مورد داریم، افزود: ارتباط هوایی با ترکیه بسیار دارای برکات است چنانکه از طریق مجله‌ای که بیش از 4 میلیون تیراژ دارد، اصفهان به بیش از 200 نقطه جهان معرفی می‌شود که البته این اقدام  حدود 600 میلیون  تومان صرفه جویی اقتصادی داشته در برداشته است.

این مسئول با بیان اینکه این فعالیت زمانی شکل گرفت که برخی از سازمانها در جلسات ستاد گردشگری شرکت نکردند و  فقط به شعاردهی بسنده کردند، اذعان داشت: برخی از مسئولان تازه متوجه شدند که باید از بخش گردشگری اصفهان حمایت کنند و اخیراً حمایت خود را از بخش گردشگری اعلام کرده‌اند.

انتهای پیام/63012/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول