اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور:

700 مدرسه مهر امسال تحویل آموزش و پرورش کشور می‌شود

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: مهر امسال 700 پروژه مدرسه با 4 هزار و 700 کلاس درس تحویل آموزش و پرورش مناطق کشور می‌شود.

700 مدرسه مهر امسال تحویل آموزش و پرورش کشور می‌شود

مرتضی رئیسی امروز در حاشیه سفر خود به گیلان در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در رشت در آستانه بازگشایی مدارس و اقدام‌های سازمان نوسازی اظهار کرد: با وجود تنگناهای مالی کشور که از سال گذشته تخصیص طرح‌های عمرانی تحت تأثیر آن قرار گرفت، امسال طرح‌های مدرسه‌سازی آماده بهره‌برداری است.

وی افزود: 700 پروژه با 4 هزار و 700 کلاس درس و زیربنای 630 هزار متر مربع آماده شده که مهر امسال تحویل آموزش و پرورش مناطق کشور می‌شود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با بیان اینکه این پروژه‌ها به پروژه‌های موجود وزارت آموزش و پرورش اضافه می‌شود، تصریح کرد: تجهیزات این پروژه‌ها تأمین شده است.

وی، از تأمین سیستم گرمایشی مدارس روستایی خبر داد و یادآور شد: سیستم سامانه گرمایشی در مدارس روستایی که سامانه تابشی است تهیه شده و به استان‌ها ارسال می‌کنیم.

رئیسی تصریح کرد: امیدواریم امسال بازگشایی مدارس پرشکوه‌تر از سال گذشته برگزار شود.

وی درباره بازسازی و تأمین تجهیزات مدارس خاطرنشان کرد: بخش عمده‌ای از این بازسازی با همکاری مشترک بین بسیج و نوسازی در قالب طرح هجرت سه انجام می‌شود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، ادامه داد: بخش دیگر بازسازی توسط آموزش و پرورش مناطق انجام می‌شود و ما در کنار تعمیرات و تجهیزات مدارس تجهیزات جدید را تأمین می‌کنیم که در مقاطع مختلف تحصیلی اهمیت آن کمتر از ساخت و ساز نیست.

وی با بیان اینکه در هشت سال گذشته اقدام‌های مهمی درباره بازسازی و مقاوم مدارس صورت گرفته است، یادآور شد: در سال 84 دوسوم دانش‌آموزان ما در مدارس غیر ایمن بودند و امروز دوسوم دانش‌آموزان کاملاً ایمن هستند و یک‌سوم در مدارس نیازمند بازسازی است.

وی مجموع فضای آموزشی کشور را بیش از 90 هزار واحد عنوان کرد.

انتهای پیام/2300/ل/ح30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول